Chaka Khan - Epiphany (1996)

Alternatieve titels: The Best Of, Volume One | I'm Every Woman

Funk / Soul
Label: Reprise

1. Ain't Nobody (4:41)
  2. Papillon (Aka Hot Butterfly) (4:07)
  3. Tell Me Something Good [Live] (3:35)
  4. I Feel for You (5:46)
  5. I Know You, I Live You (4:28)
  6. I'm Every Woman (4:08)
  7. Love Me Still (3:28)
  8. The End of a Love Affair (5:13)
  9. And the Melody Still Lingers On (Night in Tunisia) (5:01)
  10. Through the Fire (4:47)
  11. What Cha' Gonna Do for Me (3:53)
  12. Everywhere (4:52)
  13. Never Miss the Water (4:46)
  14. Somethin' Deep (4:58)
  15. Your Love Is All I Know (4:35)
  16. Every Little Thing (5:12)
  17. It Ain't Easy Lovin' Me * (4:26)
totale tijdsduur: 1:13:30 (1:17:56)
Bizar laag gemiddelde.

avatar van Madonna
Een leuke verzamel overzicht van Chaka, leuk om in je collectie te hebben. Leuk om een paar nummers op je IPOD te zetten. "What cha gonna do for me?"....zalig funky nummer en nog meeeeeerrrrrrrr.....

-4-

EVANSHEWSON
I Feel For You (Prince-cover), Ain't Nobody en I'm Every Woman zijn de drie songs die ik ken van dit album.

Drie puike nummers.

Is dit album verder aan te bevelen ??????

Madonna schreef:

-4-

Leuk dat er zowiezo mensen zijn die met zo'n Ipod kunnen omgaan, ik moet me dat nooit aanschaffen omdat ik daar toch nooit één noot muziek ingeladen krijg, tja, de leeftijd : ik ben met heel die veel te snel geëvolueerde techniek al lang niet meer mee! Helaas!

EVANSHEWSON
Ik vond het vandaag voor echt twee keer niets (5 €) en heb niet getwijfeld. Behalve de gekende songs zijn ook de minder gekende en wat jazzy songs ook zeer aan te bevelen.

Leuke plaat.

***1/2

avatar van FunkStar
Heerlijk album met (bijna) alle bekende nummers!
Luister ook eens naar het nieuw opgenomen nummer 'Never Miss The Water' uit 1996!

avatar van LeRoi
1 van de Grotere Soul Diva's van de laatste decennia en daarom al, voor liefhebber van het genre, verplichte kost (al was het maar om je vriendin te plezieren... ) !

avatar van Marty
Beter laat, dan nooit ontdekken, deze cd! Kende haar alleen van I feel for you (nota bene Prince-cover) en Ain't Nobody. Maar wat een veelzijdige zangeres! Voorlopig hoogtepunt: het opvallend ingetogen Love Me Still (samen met held Bruce Hornsby).

Hypnotick
Chaka Khan een vrouw met een stem van een engel. Through The Fire bezorgt me werkelijk kippenvel.

G72
Net nog even met mijn dochter van 2 op I Know You staan dansen, zij werd ook helemaal enthousiast (maar zit nu wel weer Dora te kijken). Muziek die altijd blij maakt en wat heeft zij toch een hoop lekkere funky discokrakers afgeleverd. Absolute aanrader!

avatar van Twinpeaks
Prima overzicht van Chaka Kahn. Een souldiva die toch altijd een beetje ondergeschoven bleef. Maar wat heeft ze lekkere dingen gemaakt. Ik ben alleen niet zo kapot van haar bewerking van Fleetwood Mac's Everywhere .3 en halve ster