Jeff Beck - Performing This Week... (2008)

Alternatieve titel: Live at Ronnie Scott's

Label: Eagle

1. Beck's Bolero (3:29)
  2. Eternity's Breath (1:14)
  3. Stratus (4:47)
  4. Cause We've Ended as Lovers (5:17)
  5. Beheind the Veil (5:09)
  6. You Never Know (3:20)
  7. Nadia (3:41)
  8. Blast from the East (4:40)
  9. Led Boots (4:23)
  10. Angel (Footsteps) (5:41)
  11. Scatterbrain (4:32)
  12. Goodbye Pork Pie Hat / Brush with the Blues (6:14)
  13. Space Boogie (4:20)
  14. Big Block (5:49)
  15. A Day in the Life (4:46)
  16. Where Were You (2:51)
  17. People Get Ready *

27. Jeff Beck & The Big Town Playboys - Baby Blue *
  28. Jeff Beck & The Big Town Playboys - Honky Tonk *

wijsneus
Dank, Maartenn !

Met Narada Michael Walden achter de kit, zie ik .

Als voorproef deze schijf maar gauw aanschaffen.

wijsneus
wijsneus schreef:

Als voorproef deze schijf maar gauw aanschaffen.

Soms zijn er van die aankopen die een verslaving worden......

Dit is er zo één; hemeltje lief, ik moet me echt bedwingen om deze CD niet té vaak te gaan draaien.

Realiseer me nu weer wat een fantastische gitarist Jeff Beck toch is, reken hem toch echt tot één van de allergrootsten in de rock/jazz-hoek.

Dit album is min of meer een soort Best Of, maar dan met live-uitvoeringen van essentiële nummers uit zijn carriere.

ChrisX schreef:

Enig nadeel aan deze dvd is het opduiken van Eric Clapton... zucht.

De DVD ken ik niet, maar EC heeft nooit tot mijn favoriete gitaristen behoort, en kan wat mij betreft niet tippen aan JB.

avatar van beaster1256
aan iedereen , koop als fan van de magistrale jeff beck direct de dvd at ronnie scott's , ik heb honderden muziek dvd's maar dit is pure waanzin , de allerbeste , met plant en page zomaar tussen het al krappe publiek omdat het een hele kleine club is in londen ! 5 sterren zeker !!!!!!

avatar van Stijn_Slayer
In oktober mag ik ook gaan genieten van een avondje Jeff Beck, vandaar dat ik deze vrij recente live release eens beluisterd heb.

Ik denk echter dat ik toch de dvd moet zien, ik proef op de cd te weinig sfeer, al wordt er natuurlijk geweldig gespeeld.

Joy
beaster1256 schreef:

das idd een beste plaat

beck in topvorm!

avatar van beaster1256
ja , de cd is zeer goed maar de dvd is nog 100 x beter , zelfs de beste dvd die ik heb ! nog nooit zo genoten van een live dvd !!

avatar van Stijn_Slayer
Net de dvd gezien, die inderdaad veel beter is dan de cd. Al is het alleen maar omdat er meer op staat (Eric Clapton komt langs!), en ik toch graag wil zien hóe Jeff Beck speelt. Erg goede bassiste trouwens (de rest van de band natuurlijk ook), maar 't is duidelijk dat ze nog niet veel ervaring heeft. Ze staat daar ontiegelijk nerveus en zenuwachtig. Na een tijdje komt er wat beweging in, maar ze blijft daar maar op dezelfde plek staan. Een beetje irritant om te zien af en toe, maargoed het draait om Beck, en de muziek is fantastisch. De dvd is zeker een aanrader (4,5* voor de dvd).

Stijn_Slayer schreef:

Nerveus, zenuwachtig? Volgens mij heb ik een heel andere bassiste aan het werk gezien op de dvd. Wat ik zag was een muzikante gefocust op haar 'job' en in behoorlijk directe communicatie met de muzikanten om haar heen en in het bijzonder drummer Vinnie Colaiuta. En tja, dat er niet veel beweging in zit komt volgens mij ook omdat het podium heeeeeel erg klein is. Het podium is notabene zo klein dat z'n gitaartechnicus backstage op elektrische 12-snarige gitaar mee speelt tijdens Beck's Bolero aan het begin van het optreden .. gewoon geen plek voor op het podium (hoewel het ook kan zijn dat hij eigenlijk altijd backstage doet).

avatar van IntoMusic
Inderdaad, ook op mij maakt zij niet een nerveuze indruk. Ze heeft plezier en datgene wat ik zie is respect over en weer. Ook als je andere optredens ziet op YouTube is het dezelfde houding en stijl: relax, fun en vol overgave.
Cause we've ended as lovers.... wat is dat toch een fantastische ballad van Jeff!

avatar van iggy
Pfff BBBBeck wat een dvd zeg en cd. Maar de op de dvd kun je de man zijn ongewone techniek ook nog een ZIEN. Want wat speelt hij toch eigelijk f..king ongewoon. Zijn hele band klinkt trouwens als een klokkie. Gelukkig is die vrouwelijke guitariste van m.jackson ook weer opgehoepeld. Ik vraag me tot de dag van vandaag af welke toevoeging zij nou heeft gehad behalve podium opvulling. Ik weet niet eens haar naam hoeft ook niet! Maar wat kan die jeff toch spelen luister oa maar eens naar stratus met die heerlijk vallende guitaar. Bij bijna ieder nummer staat beck erbij alsof hij een pakje sigaretten uit de automaat aan het trekken is een kind kan de was doen. Maar tevens haalt hij de meest onwerkelijke tonen uit zijn instrument. Gevoelig, rock, jazzy iedere stijl beheerst deze man. Het lijkt allemaal zo gemakkelijk te gaan bij hem. Neem daarbij ook nog eens bij dat hij gehoor problemen heeft!!!??? Jeff beck is gewoon king of the hill. Ik kwijl gewoon als ik de man hoor en ook nog eens zie. Prachtige sfeer heeft deze dvd jammer dat je geen 6 sterren kunt geven. kan ik er nog iets aan toevoegen? Ja dus wat kan die jeff toch spelen ha. En volgens mij ga ik zijn dvd dadelijk nog eens draaien. Bij het zien en horen van jeff gaan bepaalde lichaamsdelen omhoog staan. Zo nu is het wel genoeg lijkt me ha 5 pingels he he he he

avatar van ricardo
Pracht dvd, heppum vanavond gezien, maar wat een grootmeester heer Beck, petje af.

avatar van Brunniepoo
Een collega was zo vriendelijk mij de dvd te lenen om me eens wat beter kennis te laten maken met Jeff Beck. Welnu, dat is voortreffelijk gelukt. Had al in geen jaren meer iets van de beste man gehoord maar besef dat ik de schade toch eens in zal moeten halen.

De dvd heeft zo te zien twee voordelen en twee nadelen: beeld en Eric Clapton aan de pluskant, Joss Stone en Imogen Heap aan de minkant.

De Bluray heeft zo te zien nog een extra set als bonus, misschien ook wel interessant.

avatar van ChrisX
- imogen Heap vond ik toch wl boeiend. Zo veel dat ik me in haar muziek ben ga verdiepen. Heel andere koek dan Beck natuurlijk.
- extra set op BluRay is een rockandroll/rockabilly set.

avatar van Stijn_Slayer
Jammer eigenlijk dat Plant en Page niet even uit het publiek kwamen. Heb je Yardbirds Page, Clapton én Beck op één podium, met Plant er ook nog bij. Zou leuk zijn geweest.

Oelieda
Chronos85 schreef:
Je zou de Manic Depression versie van Seal eens moeten beluisteren Blokkie. Ook daar speelt Becks in en zijn versie is mijns inziens zeker niet de mindere van die van Jimi.

Beter, veel beter.

avatar van IntoMusic
Klopt het dat hier ook een 4-cd box van is? Op internet zie ik wel een download, maar vroeg me af of dit ook origineel is uitgebracht...

Stijn_Slayer schreef:

Heb alleen de cd, maar heb de laatste 4 audiotracks van de DVD geript als extra bonus voor mijn iPOD . Maar ook de track met Joss Stone vind ik erg goed om aan te horen.

Tal staat er inderdaad erg zenuwachtig bij en soms lijkt het alsof ze even verdwijnt in haar eigen wereldje om maar niet te hoeven kijken. Vergeet niet dat ze toen nog 20 was en dat ik mij ook naast Jeff Beck heel erg klein zou voelen. De band, Jeff en het publiek doet wel enorm hun best om dit meiske op haar gemak te stellen. Maar wat kan ze lekker spelen zeg!

Ik draai dit schijfje erg vaak als ik weer eens in een 'gitaar'-bui ben, want wat staan er prachtige versies op en nog mooiere ballads als A day in the life.

avatar van ChrisX
Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet dat Wilkenfeld zenuwachtig is maar gewoon lekker meisjesachtig. Daarnaast kun je op dat podium je kont niet keren en moest ze er denk ik ook rekening mee houden dat ze niet te veel heen en weer zou gaan lopen om shots op Vinnie Colauita (met wie ze tegenwoordig ook offstage een setje is) te verknallen.

avatar van Stijn_Slayer
Ik had het meer over haar podiumpresentatie. Een beetje meewiegen op de muziek doet al wonderen (en daarvoor hoef je je plaats niet te verlaten). Af en toe een stapje opzij, gewoon om het statische te doorbreken.

Wel jammer dat ze er in Vredenburg vorig jaar niet bij was. Verdomd goede muzikante.

Stijn_Slayer schreef:

Verandering van spijs doet eten geld in dit geval voor Jeff Beck. En Colauita en Wilkenfeld konden op pad met Herbie Hancock.

avatar van ricardo
Perfect mooi live album, en dan bij voorkeur natuurlijk de dvd.

Heb de dvd alleen paar keer bij verschillende mensen gezien, en zag hem vanmiddag in het schap liggen, en gelijk maar meegenomen.

Het begin en dan ongeveer het eerste uur is puur instrumentaal, tot Joss stone een nummer komt zingen, en later Eric Clapton ook nog komt gitaar spelen en een nummer komt zingen, en nog een dame waar ik nog nooit van gehoord had met de bijzondere naam imogen heap die nog 2 nummers komt zingen.

Vind het een magnifiek concert geworden, vooral het geluid klinkt erg goed. Ook houd ik enorm van de sfeer in kleinere zalen. Dat jonge meisje heeft mij ook enorm verbaasd, ze lijkt zo uit de schoolbanken te komen, maar schijnt hierop al 22 te zijn. Dat is ook een muzikaal supertalent.

Gelijk een 5, ook omdat de paar keer dat ik deze ergens anders zag het er ook erg gezellig was.

avatar van Ronald5150
Prachtige liveplaat van gitaarvirtuoos Jeff Beck. Beck heeft een prachtige stijl die moeilijk in een hokje is te duwen, en dat is direct zijn kracht. Van rock, naar blues, jazz en funk. Het gitaarspel van Jeff Beck zit, vooral live, vol met twists en verrassende wendingen. Ondanks het ontbreken van vocalen, kan ik toch intens genieten van de instrumentale composities. En uiteindelijk is het de diversiteit van Jeff Beck die daarvoor de doorslag geeft. Los van het fantastische gitaarspel van Jeff Beck is zijn band in topvorm, waarbij ik met name de jongedame op de bas indrukwekkend vind. Ze grooved en funkt en krijgt regelmatig ruimte van de meester zelf om te excelleren. De sfeer op "Performing This Week…" is lekker losjes, ongedwongen en het plezier is overduidelijk hoorbaar. Een heerlijk livealbum.

avatar van pmac
Dan ben je een klein meisje en dan heet je Tal. Afijn ze speelt werkelijk geweldig en op de dvd is ze om op te vreten. Jeff Beck denkt dat geloof ik ook als ik de beelden volg. Het inspireert hem in ieder geval tot op grote hoogte te spelen. Op de dvd laat hij goed zien hoe uniek zijn techniek is. Hij speelt snaren, volumeknop en tremolo arm met een uitermate subtiele touch. Heerlijk die jazzy akkoorden en toch dat rockachtige er in. Het is genieten.

Voor diegene die (nog) 1 maal, zou zomaar de laatste keer kunnen zijn, een concert van Jeff Beck met Rod Stewart willen beleven moet daarvoor wel een reis naar Amerika maken. Op 27 september staan ze samen op het podium (Hollywood Bowl). Kijk nu al met levensgrote muzikale honger uit naar de opnames die daarvan eventueel vrijkomen.