Idle Sunder - Psygnosis III (2008)

Belgiƫ
Electronic
Label: Entity

1. Stone Cloud (7:04)
  2. Brainscape (13:16)
  3. Mountains Walk (9:27)
  4. Wasteland (7:03)
  5. The Outland (6:18)
  6. Noise to Signal (7:23)
  7. Trillion Lightreflections (10:15)
avatar van Onderhond
Door de stad, in het donker, overal lichtjes, kerstversiering. Lekker koud, jasje aan, sjaaltje om. Dit plaatje op. Lynch zelf had het niet beter kunnen scheppen. Buitengewone combinatie.

Geweldig ruimtelijke ambient, Idle Sunder blijft wat mij betreft het beste wat er te vinden is in het genre. 4.5*

pff, Lynch en Idle Sunder. Daar heb je OH met zn vergelijkingen weer, dacht ik.

Ware het niet, dat ik me zo'n beetje echt in Inland Empire bevond, tijdens het beluisteren van dit album. Dit had een BadalamentiLynch score kunnen wezen en had zo onder een film gekund.

Deed me vaak een beetje denken aan de waves onder Rabbits, ter vergelijking maar even snel. Kort door de bocht, dan toch wel. Wel bedoel ik daarmee dat het een vrij donkere, rustige en minimale plaat is, die toch heel vol weet te klinken. Hoe vaag dat ook mag lijken.

Ik moet toegeven, dat ik steeds meer leuke dingen op Entity tegen kom. Idle Sunder zorgt daarbij voor 1 van de betere ambient acts die er zijn. Bij deze release denk ik er zelfs over om voor de volle mep te gaan, wegens het minimalere karakter (minder drukke, dan toch), die in zijn andere platen wat minder zat. Voor nu 4.5*

avatar van Onderhond
Blijft een geweldig ding. Kan er niet naar luisteren zonder elke keer weer m'n eigen verhaal bij de plaat te verzinnen. 't Is de combinatie van groezelig geluid en erg mooie strings/waves die een geweldig mooi, eenzaam en ruimtelijk gevoel oproepen.

4.5* blijven dik staan en gooi er nog een uitgebreide review tegenaan ook.