Razorlight - Up All Night (2004)

Label: Vertigo

1. Leave Me Alone (3:50)
  2. Rock'n'Roll Lies (3:08)
  3. Vice (3:14)
  4. Up All Night (4:03)
  5. Which Way Is Out (3:18)
  6. Rip It Up (2:25)
  7. Dalston (2:59)
  8. Golden Touch (3:25)
  9. Stumble & Fall (3:02)
  10. Get It and Go (3:23)
  11. In the City (4:51)
  12. Hang By, Hang By * (3:33)
  13. To the Sea (5:46)
  14. Fall, Fall, Fall * (5:15)
  15. Somewhere Else * (3:16)
Tommeh schreef:
Luister ze allebei nog maar een paar keer, ik weet zeker dat je mening zal veranderen.

Inderdaad, na een paar keer draaien vind ik dit 1e album inmiddels (nog) beter dan hun 2e. Als je dit goed vindt kijk en luister dan vooral naar de geweldige live dvd This is Razorlight.

Een stuk 'drukker' dan hun tweede album. Nog even wennen denk ik. Vice is wel een lekker nummer!

3 sterren.

avatar van Petterson
Hoe vaker ik dit album luister, hoe meer ik me betreur over de opvolger. Waar is dat rock 'n roll geluid gebleven ?

Dit vind ik een erg puike plaat, 4 sterren.

Favoriete nummer is trouwens In the City, geweldige opbouw met geweldige climax.

avatar van Bastiaan.
Leuk album dit. Vooral Leave me alone, Ript it up en Dalston vind ik erg leuke nummers.
Ik begin maar niet aan de opvolger want van America wordt ik niet erg vrolijk als ik dat hiermee vergelijk.
4 sterren

Father McKenzie
Vanochtend van een vriend meegekregen om te beluisteren; De naam van het bandje zei me vaag wel iets....
Nou, ik heb ernaar geluisterd;
Ik ga ze in het rijtje zetten van hedendaagse bandjes voor het jonge volkje.
Dit spreekt me dus voor geen centimeter, voor geen gram, voor geen ene zier aan;
Zet maar voor mij in het rijtje Kooks, Interpol, Kings of Leon.... en hoe die bandjes verder ook allemaal mogen heten.
Ik heb dat echt losgelaten en probéér zelfs niet meer om "bij te blijven" want de muziek van die jonkies staat me in 80 ´van de gevallen niet meer aan...

Ik begrijp mijn vriend, die nota bene 53 wordt, ECHT NIET! Wàt heb je nog als vijftiger aan dergelijke bandjes?
Het lijkt allemaal zo op elkaar, ik hoor weinig of niets dat ook maar een béétje origineel klinkt, het is één grijze brei herrie voor mij.

Ik kan hier echt niets mee, geheel niets, dat was me al eerder duidelijk.
Mijn smaak is te ver opgeschoven om hier nog graten in te zien.

Ik ga Miles Davis of Herbie Hancock nog eens draaien, zie.

Of neen, eerst verder naar Milaan-San remo kijken. Tom Boonen, zet hem op!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
wat was ik teleurgesteld toen het tweede album uit kwam, razorlight is echt afgezakt

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Golden Touch blijft denk ik altijd een klasse nummer voor mij.

avatar van Tommeh
Een kleine 6 jaar geen bericht bij dit album, hoogste tijd dat iemand weer even de loftrompet hierover steekt.

Ik zet hem nog regelmatig op en voor mij blijft dit album fantastisch. Elk nummer staat nog steeds als een huis, met een perfecte balans tussen stevige gitaren en catchy melodieën. De zang van Borrell klopt ook precies, zoals alles van dit album eigenlijk. Van de poppy nummers zoals Golden Touch en Rock n Roll Lies tot de rauwe rocknummers als VICE, Dalston en mijn persoonlijke favoriet In the City.

Het blijft een sombere gedachte dat dit ook meteen het hoogtepunt was van Razorlight (muzikaal dan, want het 2e album was commercieel een veel groter succes). En dat het hierna alleen maar bergafwaarts is gegaan. Een paar jaar geleden kwam het 'licht' cynische bericht naar buiten dat Borrell's solo debuut 594 keer verkocht was in de eerste week en daarmee de album top 100 niet haalde.

avatar van tzsiemens
Laat mij denken aan Television op momenten. Niets mis met deze.