Omega - Omega III (1974)

Hongarije
Label: Bellaphon

1. Stormy Fire (4:03)
  2. Spanish Guitar Legend (3:33)
  3. Go on the Spree (2:37)
  4. Remembering (3:30)
  5. Everytime She Steps In(Remake) (3:48)
  6. Live as Long As (3:21)
  7. Just a Bloom (4:37)
  8. I Go Away (3:35)
  9. Fancy Jeep (3:56)
Kingsnake
Prettige psychedelische pop/rock van deze Hongaarse band.
Hoewel de titel suggesteert dat dit derde elpee is, is niets minder waar.
Dit is alweer ongeveer hun 9de elpee, maar hun 3de in het engels .

De band klinkt enthousiast en gefocust.
Op de navolgende elpees zal de band wat meer progelementen in de muziek verwerken.

avatar van Mssr Renard
Ik wilde hier een stukje tikken, maar dat had ik in 2009 al gedaan. Deze plaat is nog steeds erg richting hardrock (zoals het eveneens Engelse Omega uit 1973). Nog steeds klinkt de band flink richting Uriah Heep, maar hier meer ten tijde van Wonderworld en Sweet Freedom.

Het is wel een aanstekelijke plaat met meer song-gericht materiaal. Ik weet even niet welke plaat in het Hongaars hiervan het broertje/zusje is. Vaak brachten ze dezelfde songs uit in een Hongaarse en Engelse versie. Wel zijn het vaak andere opnames, omdat de Engelse versie in West-Duitsland waren opgenomen. In dit geval in de Dierks Studio met Peter Hauke.

Een prima plaat, maar wel een beetje een rare plaat zo vlak voor 200 Years en Hall Of Floaters, die toch beiden veel progressiever zijn.