Buddy Guy - The Real Deal (1996)

Alternatieve titel: Buddy Guy Live

Blues
Label: Silverstone

1. I've Got My Eyes on You (2:38)
  2. Sweet Black Angel (Black Angel Blues) (7:43)
  3. Talk to Me Baby (7:00)
  4. My Time After Awhile (4:13)
  5. I've Got News for You (13:04)
  6. Damn Right, I've Got the Blues (5:50)
  7. First Time I Met the Blues (7:42)
  8. Ain't That Lovin' You (7:51)
  9. Let Me Love You Baby (3:59)
avatar van Frank Langeweg
Een van de beste live bluesplaten ooit gemaakt, als je het mij vraagt. Schenk een lekker drankje in...kijk uit over de lichtjes van de stad en geniet alleen of met je beste vriend(in)(en) van deze overheerlijke liveregistratie.
Buddy haalt hier alles uit de kast en bij veel songs bouwt hij subtiel de spanning op om vervolgens de ontlading via de snaren van zijn gitaar te laten ontsnappen... Kortom: niet over lullen maar luisteren!

Genotfactor 10!

avatar van Ronald5150
Op "Live! The Real Deal" speelt Buddy Guy een set in zijn eigen Legends club in Chicago. Hij voelt zich er overduidelijk thuis en speelt met bezieling en met passie. Buddy Guy is een van de weinig nog levende blueslegendes en hij laat horen waarom. Furieus maar tegelijkertijd warm gitaarspel met een mooie diepe warme doorleefde bluesstem. Persoonlijk vind ik de midtempo en slowblues nummers het mooiste. Dan komen er de mooiste tonen uit zijn gitaar en zingt hij met alles wat hij in zich heeft. Klein puntje van kritiek: soms gaat Guy en zijn band net even over de top. Enerzijds qua gitaarspel, waardoor het ontaard in gitaarpatserij en anderzijds gaat de saxofonist af en toe zijn boekje te buiten. Dit zijn slechts kleine smetjes op een verder uitstekende liveplaat van legende Buddy Guy.