James Brown - Soul Classics Vol. II (1973)

Funk / R&B
Label: Polydor

1. Get on the Good Foot (Part 1)
  2. I Got Ants in My Pants (Part 1)
  3. Honk Tonk (Park 1)
  4. Think
  5. I'm a Greedy Man (Part 1)
  6. Get Up, Get into It, Get Involved
  7. Hey America
  8. There It Is (Part 1)
  9. Talking Loud and Saying Nothing (Part 2)
  10. King Heroin
  11. I Got a Bag of My Own
  12. Mother Popcorn (Part 1)
  13. What My Baby Needs Now Is a Little More Lovin'
  14. Let a Man Come in and Do the Popcorn
Het leuke aan deze James Brown verzamelaar is dat er ook een aantal wat minder bekende nummers op staan. En die doen niet of nauwelijks onder voor de rest. Dit is een album met name gevuld met eind jaren '60 / begin jaren '70 funk en dat is dus uit de beste jaren van JB.

Mooie voorbeelden hiervan zijn het sterke Get on the Good Foot, het lekkere I Got Ants in My Pants, I'm a Greedy Man, Get Up, Get into It, Get Involved, de geweldige lange versie van Talking Loud and Saying Nothing (Part 2) en Mother Popcorn. Minder bekend, maar dus ook fijn zijn Honk Tonk (Part 1), Hey America, I Got a Bag of My Own & de werkelijk briljante lange jam Let a Man Come in and Do the Popcorn. Oh ja, er staat ook nog wat soul op, het geweldige Think en duet What My Baby Needs Now Is a Little More Lovin'.

Zelf heb ik hier de 2LP heruitgave van, van Simply Vinyl uit 1999. Die is zeer aan te raden en nog betaalbaar te krijgen op bijvoorbeeld Discogs. En dan heb je zeker wat moois op je platenspeler!