Psyclon Nine - We the Fallen (2009)

1 stem

Electronic
Label: Metropolis

1. Soulless (The Makers Reflection) (2:14)
  2. We the Fallen (5:24)
  3. Heartworm (5:10)
  4. Thy Serpent Tongue (5:10)
  5. Bloodwork (4:39)
  6. The Derelict (God Forsaken) (2:20)
  7. Widowmaker (4:41)
  8. There but for the Grace of God (4:54)
  9. Of Decay (An Exit) (1:08)
  10. Suicide Note Lullaby (4:50)
  11. As One with the Flies (3:43)
  12. Under the Judas Tree (4:54)
avatar van Zeitgeist
Mijn god wat een bak aggressie.

Hoewel ik niet super gek op electrische gitaar ben tegenwoordig weten deze amerikanen (nog beter dan op voorgaande platen) een bizarre en nogal unholy mix van Industrial en Black Metal neer te zetten die best wel origineel is.
Tuurlijk we kennen allemaal Industrial metal. Zei het Rammstein, zei het Kovenant of Deathstars maar jezus geen van die bands klinkt zo psychotisch als dit.

In de basis is dit erg electronisch maar de black metal invloeden sluiten nagenoeg naadloos aan op de electronica en waar de gitaren de overhand nemen gebeurd dit subtiel(al is subtiel niet hoe ik de plaat zou omschrijven. jesus wat een bak herrie). Wat ik bedoel is dat de 2 genres dusdanig in elkaar overvloeien dat het 1 geheel voelt ook al is het ene nummer industrial en het andere black metal. De balans is nagenoeg perfect.

Wat totaal nieuw is op deze plaat zijn wat accoustische gitaar riedeltjes die totaal niet verkeerd klinken en het feit dat Nero voor de verandering op een enkel nummer niet de longen uit zijn lijf krijst maar normaal zingt.

Interessant bandje dit. Waar ze nogal cliche(maar bruut) begonnen op Divine Infect(wat ook al een toffe plaat was) hebben ze tegenwoordig een leuke eigen sound die mij tenminste erg bekoord.