Masters of Reality - Pine / Cross Dover (2009)

3,54

Label: Mascot

1. King Richard TLH (4:20)
  2. Absinthe, Jim and Me (3:03)
  3. Worm in the Silk (4:24)
  4. Always (3:24)
  5. Johnny's Dream (4:38)
  6. Up in It (3:43)
  7. Dreamtime Stomp (3:59)
  8. Rosie's Presence (3:13)
  9. The Whore of New Orleans (4:43)
  10. Testify to Love (4:16)
  11. Alfalfa (12:07)
60 BERICHTEN 2 MENINGEN
geplaatst: 3 september 2009, 17:12 uur [permalink]
Seamus schreef:
CD was vandaag binnen (releasedatum was uitgesteld)

...

Releasedatum was 25 keer uitgesteld. (hoestekst is not bene gedateerd op mei 2008.)

Ik kocht deze plaat op 21 augustus in een reguliere cd-winkel. Dus ik snap niet dat ie vandaag pas binnen was.

wha-ever.

geplaatst: 3 september 2009, 18:10 uur [permalink]
Met binnen bedoel ik hier binnen via de post.
Hij was uitgesteld naar 31 augustus waar ik hem online gekocht had en dus was hij hier op 2 september.

Nu snap je het wel !

avatar van MichelDumoulin
geplaatst: 4 september 2009, 00:26 uur [permalink]
muziekobsessie schreef:
testify to love echt geweldig(intro ala kyuss), wel raar dat die er hierboven niet bijstaat. snapt iemand dat??

nr. 10

avatar van Mr. B
geplaatst: 4 september 2009, 08:43 uur [permalink]
Volgens mij staat de goede tracklist er nu op.

PINE/CROSS DOVER DIGIPACK

C) The Wicked Flood
10. Testify To Love feat UNKLE
11. Alfalfa

geplaatst: 4 september 2009, 10:17 uur [permalink]
cross dover vind ik echt veel beter dan pine. heb gelezen dat Alfalfa een opgenomen jam is van muzikanten die voor t eerst met mekaar speelden. leuk experiment

geplaatst: 4 september 2009, 11:55 uur [permalink]
Mr. B schreef:
Volgens mij staat de goede tracklist er nu op.

PINE/CROSS DOVER DIGIPACK

B) The Pharacies Fall
C) The Wicked Flood
10. Testify To Love feat UNKLE
11. Alfalfa

Ja ik had deze doorgegeven zoals gezegd.
Jammer genoeg kan je op musicmeter een track niet onderverdelen.

geplaatst: 5 september 2009, 00:43 uur [permalink]
Joy schreef:
wedden dat je na 10 beurten anders piept?

de kracht van goss

Tja, verdulleme. Ik had hem een paar dagen rust gegeven, want ik verteerde hem niet. Gisteren zette ik hem weer op en is ie niet meer uit de speler te branden. Vreemd is vooral dat dat wat me irriteerde me nu als uitermate groovy overkwam. Die Goss toch.

geplaatst: 5 september 2009, 14:13 uur [permalink]
Zoals al aangekondigd was door Chris Goss, is Rosie's Presence beïnvloed door Led Zeppelin ten tijde van hun LP Presence.
En dat klopt inderdaad, ware het niet dat Presence wat mij betreft de minste plaat van Led Zep is.
Daar zit een bepaalde stijl in die bij mij niet wil vallen, en daar heeft Rosie en in mindere mate The Whore of New Orleans, ook "last" van.
Neemt niet weg dat deze Masters plaat er eentje is die per luisterbeurt beter wordt, maar op dit moment vind ik Deep In The Hole nog steeds wat geslaagder.

geplaatst: 13 september 2009, 17:31 uur [permalink]
Ik heb alles van Masters Of Reality en toen ik deze plaat voor het eerst opzette dacht ik "SHIT wat flikken ze me nou" .
Was ver van wat ik van ze gewend was en ik schrok er gewoon een beetje van.
Bij de tweede keer draaien was het meteen al anders, het was net of kende ik de nummers al.
Ik besefte toen dat het album moet groeien, en voor mij groeit het nog steeds.
Het is in mijn ogen (en oren) een volwaardig Masters of Reality album en krijgt van mij 5 sterren.
Die plaat blijft gewoon groeien. Petje af

Joy
geplaatst: 13 september 2009, 20:32 uur [permalink]
nu nog ergens zien te pindakazen

zeer benieuw

wellicht zo'n beetje dezelfde schrikreactie als de nieuwe van the black crowes waar regelrechte disco op staat

geplaatst: 14 september 2009, 01:07 uur [permalink]
Sjamaan G schreef:
Was ver van wat ik van ze gewend was en ik schrok er gewoon een beetje van.
Ik besefte toen dat het album moet groeien, en voor mij groeit het nog steeds.
Die plaat blijft gewoon groeien. Petje af

Ik zit momenteel nog in de "SHIT wat flikken ze me nou" fase

avatar van beaster1256

geplaatst: 14 september 2009, 01:11 uur [permalink]
benieuwd , spijtig dat ik die eerste van hen nergens op cd vind , dat was een tour de force !

avatar van scabiosa
geplaatst: 14 september 2009, 12:10 uur [permalink]
wel, bij deze jongeheer hier was dit plaatje er van de eerste keer recht op!
hoeft helemaal niet te groeien...

zoals anderen reeds opmerkten inderdaad een erg leuke productie, ook de nummers bevallen me zeer.
lekker psychedelisch plaatje, desertrock (stoner?) waar ik eens per uitzondering kan zeggen dat er wat vernieuwing in woestijnland is, en dat werd tijd!

geplaatst: 15 september 2009, 00:24 uur [permalink]
beaster1256 schreef:

Op Musicstack.com staat ie nog wel 2de hands

avatar van mastermeter
geplaatst: 24 september 2009, 08:47 uur [permalink]
ik vind dit album het beste sinds sunrise on the sufferbus .bij de masters(lees goss) is het af en toe even wachten maar dan heb je ook wat

wijsneus
geplaatst: 26 september 2009, 21:43 uur [permalink]
En ik vind deze erg tegenvallen, had hier meer van verwacht.
Beetje tam allemaal, lijkt wel een soort veredeld boogie-woogie orkest wat er wat rock doorheen geroerd heeft.

De afsluiter gaat nog wel.

Had trouwens liever de achterkant van de hoes als voorzijde gezien; die achterkant vind ik mooier.

avatar van Jools

geplaatst: 27 september 2009, 20:41 uur [permalink]
Ik vind het ook een beetje tegenvallen, had gehoopt dat het weer richting de eerste twee albums zou gaan.
Het ligt in het verlengde van Western Lodge en Deep in the hole wat niet mijn favoriete albums zijn.
Hopelijk kunnen ze me live wel overtuigen. (a.s. zaterdag in Hellendoorn)

geplaatst: 28 september 2009, 18:13 uur [permalink]
Ik denk dat je de cd nog een paar keer moet horen en op je in laten werken.
Er was aangekondigd dat dit een compleet ander album zou zijn en als je je daar van te voren een beetje op insteld, komt die plaat natuurluk al heel anders bij je binnen.
Btw, veel plezier in Hellendoorn

avatar van mastermeter
geplaatst: 4 oktober 2009, 11:54 uur [permalink]
wijsneus schreef:
En ik vind deze erg tegenvallen, had hier meer van verwacht.

De afsluiter gaat nog wel.

en, hoe is ie nu?

geplaatst: 4 oktober 2009, 18:50 uur [permalink]
Jools schreef:
Hopelijk kunnen ze me live wel overtuigen. (a.s. zaterdag in Hellendoorn)

Dat is wat mij betreft prima gelukt.
Goed optreden, vier nummers gespeeld van deze nieuwe CD.
Waarbij vooral Up In It en Worm In The Silk erg goed uit de verf kwamen.

geplaatst: 4 oktober 2009, 19:07 uur [permalink]
was in 013, heb ze wel beter gezien maar niet slecht. jammer dat testify to love niet werd gespeeld.

geplaatst: 4 oktober 2009, 19:18 uur [permalink]
Als ik de recensie in OOR lees, heb ik de indruk dat het optreden in Hellendoorn wat beter was dan in 013.
En wat langer, zo ver ik na kan gaan is Deep In The Hole en de akoestische set niet in 013 gespeeld en wel in Hellendoorn.

wijsneus
geplaatst: 5 oktober 2009, 12:46 uur [permalink]

Volgende week in de herkansing.

2009 : een nieuw album van Masters Of Reality.

Vol verwachting klopte mijn hart. Ik zag verschillende positieve reacties hier op MuMe; dus op een koopavond na het eten gauw
naar het centrum van de stad, en blind aangeschaft.

Natuurlijk verwachtte ik geen 2e Blauwe Tuin, dat leek me een onmogelijke opgave voor Chris Goss, en dan hield ik mezelf voor de gek.

Nu, na een aantal draaibeurten, kan ik niets anders dan zwaar teleurgesteld zijn.

Het album kan echt mijn aandacht niet vasthouden, het is een gezapig voorthobbelende cliché-rock-trein, en de zang vind ik neuzelig tot op het irritante af.

Het doet me denken aan een boogie-woogie orkest dat de weg kwijt is, en uit pure armoede er maar wat rock doorheen roert om eens wat anders te doen.

avatar van Jools

geplaatst: 5 oktober 2009, 20:18 uur [permalink]
Ik heb me prima vermaakt afgelopen zaterdag in de Lantaarn.
Hoogtepunten waren toch wel de nummers van Sunrise on the Sufferbus. (waarbij drummer Leamy helaas niet zo swingt als Ginger Baker)
De nieuwe nummers konden mij niet echt bekoren.
Te weinig afwisseling binnen de nummers
Daarintegen was het gitaar en zangwerk van Chris Goss zeer goed te noemen.
Ik zal wel altijd fan blijven van de eerste 2 platen.

bobbee
geplaatst: 15 december 2009, 00:54 uur [permalink]
beaster1256 schreef:

Michel, Ik kon eigenlijk niet geloven dat hij niet te krijgen was. Tot ik ging zoeken en inderdaad, ik zie wel prijzen vanaf $65 tot zelfs $142.
Mocht je belangstelling hebben voor een kopie stuur me dan even een berichtje, dan stuur ik hem je gratis.

avatar van Kronos
geplaatst: 25 december 2009, 11:42 uur [permalink]
Deze nieuwe is toch wel weer goed ook.

avatar van WesleyX16
geplaatst: 18 januari 2010, 16:42 uur [permalink]
Ik vind dit album ook een beetje tegenvallen. Maar toch hoor ik er leuke nummers op.

Misschien moet t groeien. Ik hoop het.

avatar van Hans Brouwer

geplaatst: 8 juni 2010, 16:44 uur [permalink]
wijsneus schreef:
Masters of Reality klinkt op "Pine / Cross Dover (2009)" als een boogie-woogie orkest met wat rock er doorheen geroerd Wijsneus, je maakt mij nieuwsgierig .

avatar van Kronos
geplaatst: 18 december 2010, 15:19 uur [permalink]
Ik zag daarstraks van dit album een 'for promotion only' exemplaar liggen voor 0.50 euro. Aangezien ik 'm al heb maar voor m'n kleine broertje meegenomen.

geplaatst: 12 juni 2013, 15:04 uur [permalink]
achteraf gezien toch hun slechtse album met voor mij maar 2 leuke nummers, up in it en testify to love

maar dat mag de pret niet drukken voor vanavond in bitterzoet waar gezien de heruitgave van het debuut het een waar feest van klassiekers mag worden