Rome - Confessions d'un Voleur d'Ames (2007)

Luxemburg
Avant-Garde / Folk
Label: Cold Meat

1. Ni Dieu Ni Maitre (2:41)
  2. The Consolation of Man (2:32)
  3. Le Carillon (0:54)
  4. Der Wolfsmantel (3:26)
  5. Querkraft (4:56)
  6. The Torture Detachment (6:01)
  7. Le Voile de l'Oubli (3:05)
  8. The Joys of Stealth (3:30)
  9. This Twisted Crown (2:26)
  10. Novemberblut (5:15)
  11. Wilde Lager (4:03)
  12. l'Adieu Aux Anciens (4:12)
Jerome's mooiste, na Nera. Zijn stijl is gesetteld in iets vanzelfsprekends en briljant eigens, waardoor er ruimte lijkt te zijn gekomen voor nóg hemelser melodieën. Dit album staat vol klassieke nummers...prachtig...

avatar van madmadder
Ik vond Masse Mensch Material al goed en Flowers from Exile heel aardig, maar dit album maakt even een verpletterende indruk op me. Wat een schitterende melancholische plaat. Ik ben pas halverwege maar ik durf dit nu al mijn Rome-favoriet te noemen.

aerobag, let je op?

avatar van McSavah
Dit is/was waarschijnlijk ook mijn favoriet, maar zijn eerste platen halen allemaal een constant hoog niveau. Na Hell Money/Hate Us and See If We Mind ben ik wel afgehaakt, dus een goed idee om zijn recentere albums eens in te halen.

avatar van aerobag
madmadder schreef:

aerobag, let je op?

Hij staat nu op mijn radar (en de luisterbeurt heeft al plaats gevonden)