Alan Menken / Howard Ashman / Tim Rice - Aladdin (1992)

Score
Label: Walt Disney

1. Arabian Nights (1:19)

met Bruce Adler

2. Legend of the Lamp (1:25)
  3. One Jump Ahead (2:22)

met Brad Kane

4. Street Urchins (1:52)
  5. One Jump Ahead [Reprise] (1:01)

met Brad Kane

6. Friend Like Me (2:26)

met Robin Williams

7. To Be Free (1:39)
  8. Prince Ali (2:51)

met Robin Williams

9. A Whole New World (2:40)

met Brad Kane en Lea Salonga

10. Jafar's Hour (2:42)
  11. Prince Ali [Reprise] (1:07)

met Jonathan Freeman

12. The Ends of the Earth (1:35)
  13. The Kiss (1:51)
  14. On a Dark Night (2:55)
  15. Jasmine Runs Away (0:46)
  16. Marketplace (2:37)
  17. The Cave of Wonders (4:57)
  18. Aladdin's Word (1:51)
  19. The Battle (3:38)
  20. Happy End in Agrabah (4:12)
  21. Peabo Bryson en Regina Belle - A Whole New World * (4:06)
  22. Proud of Your Boy [Demo] * (2:29)
  23. High Adventure [Demo] * (4:21)
avatar van Kos
Kos
Geen tracks?

neo
Huh.. Nou ik verander het even

avatar van RWL
RWL
neo wil zo snel mogelijk alle OST erop zetten, dus eerst zonder tracks...die mag ik erbij zetten

neo
Vreemd, er blijkt iets niet helemaal te werken .

avatar van Jordy
Wat is er dan aan de hand? Er moeten tracks bij?

avatar van RWL
RWL
ja, de CD heeft 21 tracks

Wat gaat er fout?

neo
Ik heb zelf gewoon 21 track ingevoerd en kwam toen zonder tracks op site.. Nu kan je er maar een paar track bijzetten.

avatar van Jordy
kleine beperking inderdaad, je kunt niet in 1x 20 tracks toevoegen aan een album via een correctie

probeer het anders in delen

neo
Ok gedaan. Menken een naam die vaak verbonden zit aan een Disney project, hier met een van zijn betere scores. Over het algemeen wordt de waarde van dit soort muziek niet in gezien, net als vele series, waar vaak ook hele knappe gecomponeerde muziek bij bij zit. Heerlijke van de hak op de tak muziek; actievol, een stukje comedy, drama en wat oosterse sferen. Friend Like Me is zo'n track briljant geschreven en perfect uitgevoerd door Williams. Tevens ook een Oscar gewonnen. 4 sterren

Ik sluit me volledig aan bij neo, inderdaad een pracht track. 4

dollie
A whole new world vind ik echt een mooi liedje.

avatar van JohnWilliams
Is ook mooi alleen vind ik het begin ook mooi. Echt Aladdin-achtig .

music_kaza
Het liedje bij de openingscene en A Whole New World waren voor mijn gevoel de beste en goeie nummers. De andere muziek had vrijwel geen één slecht lied ertussen zitten en waren net als bijna alle disney liedjes leuk - humorvol - mooi of anders. Dus deze krijgt net als de film een 4*.

Heb gehoord van extra liedjes die er nooit in zijn verwerkt op IMDB. En aardig wat.

avatar van JohnWilliams
Erg mooie tracks allemaal, een 3,5* is het wel waard naar mijn mening.

music_kaza
Goede liedjes, maar niet 1 van Disney's beste.
Meer... weet ik eigenlijk er niet over te zeggen.

Ive
Aladdin's Word met de piano solo is 1 van mijn favorieten tracks op de cd. Ik wist zelfs niet dat deze melodie in de film voorkwam of mischien lichtjes op de achtergrond ?

Wat en schitterende muziek !

En dikke welverdiende 4 sterren