Killing Joke - Laugh? I Nearly Bought One! (1992)

Label: Virgin

1. Turn to Red (4:04)
  2. Psyche [Live at Larry's Hideaway] (4:46)
  3. Requiem (3:44)
  4. Wardance (3:47)
  5. Follow the Leaders (4:56)
  6. Unspeakable (5:19)
  7. Butcher (6:12)
  8. Exit (3:41)
  9. The Hum (4:59)
  10. Empire Song (3:19)
  11. Chop-chop (4:18)
  12. Sun Goes Down (4:19)
  13. Eighties (3:51)
  14. Darkness Before Dawn (5:20)
  15. Love Like Blood (4:25)
  16. Wintergardens [Edit] (4:48)
  17. Age of Greed (7:27)
avatar van c-moon
Als je nog niets van Killing Joke in huis hebt, dan is dit een goede start. En het feit dat TURN TO RED erop staat maakt de aankoop ook de moeite voor zij die toch al iets van KJ in huis hebben...

Na "Laugh?"... kan je dan misschien eerst de recentere albums "Pandemonium", "Democracy" en "Killing Joke 2003" aankopen...

avatar van Omsk
Inderdaad het enige Killing Joke album dat ik in huis heb. Goede verzamelaar. Het recente werk ken ik nog niet.

avatar van kaztor
Dit heeft toch wel de essentiële vroege nummers en de cd duurt ook zo lekker lang!

Wie z'n twijfels heeft over deze band, luister 'ns naar The Hum of Sun Goes Down!

4,5.

avatar van kaztor
Ach, ik gooi deze briljante verzamelaar lekker omhoog naar een 5.
Kreeg 'm vandaag binnen van bol.com (had 'm al een tijd op m'n harde schijf staan), maar deze cd klinkt gewoon heerlijk op de pc, in de auto of waar dan ook. Vooral met de volumeknop naar rechts!

avatar van c-moon
Kom nu tot de spiitig vasstelling dat een heel erg belangrijk en uitstekend (volgens mij dan he) Killing Joke hierop nog ontbreekt:

"THE WAIT" !

Dàt had hier best ook nog opgemogen!

avatar van Sir Spamalot
"The Wait", waar Metallica (in zijn deftige periode) zich nog aan gewaagd heeft: zie EP Garage Days enzovoort...

avatar van c-moon
Inderdaad ... die cover van M kon er eigenlijk wel mee door, maar geef mij toch maar het origineel

avatar van Sir Spamalot
Het origineel ken ik niet: ken eigenlijk alleen maar "Love Like Blood" (ik hoop dat ik de titel juist heb). Nog iets voor op mijn checklist, bedankt! Deze verzamelaar moet ik toch eens van dichterbij bestuderen.

Vooral doen!

avatar van The_CrY
Verzamelaar ziet er goed uit. Ik denk erover na om hem aan te schaffen voor die non-album nummers.

Wel erg, erg jammer dat Fire Dances compleet genegeerd is. Dat je Outside the Gate er niet bij betrekt kan ik nog snappen, maar dit is wel erg jammer.

PriestMaiden
Heb deze nog niet in bezit, maar wil hem wel
Turn To Red is zalig, Requiem en Love Like Blood ook. Van dat laatste heeft Motley Crue de basgitaarriff gepiekt. Hetzelfde verhaal bij Eightees, Nirvana heeft deze riff ook nagebootst.

PriestMaiden
Ondertussen aangeschaft en het is een goede verzamelaar zoals ik verwacht had.

avatar van kaztor
Kanttekening is wel dat het fenomenale Fire Dances in z'n geheel niet vertegenwoordigd is. Zonder de songs teniet te doen zouden The Butcher, Chop-Chop of het duidelijk uit een ander tijdperk stammende Wintergardens daarvoor plaats hebben kunnen maken.

avatar van Kos
Kos
Ik vind Psyche wel lekker.

avatar van Pitchman
Er staat een nummer op van 'Extremities' , mijn favoriet. De cd die moeilijk te verkrijgen is. Voor de rest is het ook een prima verzamelaar. Ik vind ook Rmxd een uitstekende remix verzamelaar. Lekker extended. Zo'n apart eigen geluid heeft deze band , daar moet je wel van houden. (De teksten zijn ook om van te smullen).