Axelle Red - Sisters & Empathy (2009)

Belgiƫ
Pop / Soul
Label: EMI

1. BWU (Had To) (4:24)
  2. Don't Want to Know (3:25)
  3. No Right to Love (2:43)
  4. Friends (7:10)
  5. Livin' in a Suitcase (3:17)
  6. Sold to the Man in Gold (4:27)
  7. Beautiful Thoughts (4:39)
  8. Mum Tell Your Son (Daughter) (4:51)
  9. She's Defective (3:23)

met Tom Barman

10. Empathy (5:48)
  11. Higher Level (4:35)
  12. En Dessous de Zéro (5:37)
  13. Song Called Chip (3:46)
  14. A Man So Respected (5:10)
  15. Sister (2:58)
  16. Présidente (3:54)
  17. Gotta Serve Somebody (5:25)
  18. It All Comes Back to You (3:50)
  19. Points of View (3:43)
avatar van musicboy
Waw, wie kan uitleg geven? Nieuw album van onze Belgische sirene met de rode haren?

avatar van riiiiiiiii
"Weg popliedjes, weg romantiek, weg Franse verliefde teksten. Na tien jaar vruchteloos schrijven en schrappen is haar eerste Engelstalige album een feit. Een rauwe plaat, waarop de zangeres ten strijde trekt tegen verkrachting, pornografie, onderdrukking en vrouwenmishandeling."

.. stond in de krant te lezen

Father McKenzie
De paar nummers die ik op de radio hoorde passeren, deden me echt walgen, zo verdomde slecht.
Ze heeft totaal geen voeling met het Engels, haar uitspraak is slecht, en er gaat niets van uit.
Neen, deze rooie sien was beter, véél beter in het Frans blijven zingen, een taal die haar echt past, want in het Engels vind ik het bedroevend slecht.
Deze ga ik onzettend links laten liggen, ik grijp ten gepasten tijde wel terug naar haar lekkere Franstalige plaatjes...

avatar van musicboy
Hoewel ik altijd een groot voorstander geweest ben van deze roodharige, frele zangeres, aarzel ik echt om me dit album aan te schaffen. De voorganger kocht ik ruim een jaar terug en heb ik nauwelijks beluisterd. Misschien als ik het eens op ebay vind voor zo'n 5 euro, maar dat zal wel niet voor de eerste dagen zijn.

avatar van LucM
Ik hoor haar ook veel liever in het Frans, in het Engels komt Axelle Red niet over bij mij.

avatar van goldendream
Ontleend uit de bib en zonder twijfel haar zwakste boreling. Het Engels bevalt haar niet echt. De thema's zijn aangrijpend en de teksten sterk, maar toch ... het is niet het van het ... Wellicht was een enkel album met zo'n 12 nummers beter geweest. Nu is het te lang gerokken, te veel van hetzelfde en vaak zeurderig. Goede bedoelingen, maar niet zo geslaagd. Ik twijfel tussen 2,5 of 3 sterren. Maar wetend dat er ook irritante trutten als Lady Gaga, Jennifer Lopez, Natalia, Selah Sue en Celine Dion bestaan, maakt van dit album dan wel weer een meesterwerk.