Lukid - Foma (2008)

Electronic / Hip-Hop
Label: Werk

1. Ice Nine (4:06)
  2. Raise High the Roofbeam (2:37)
  3. Veto (3:30)
  4. Slow Hand Slap (4:24)
  5. Saddlebags (3:57)
  6. Chord (5:43)
  7. Foma (2:08)
  8. Fall Apart (4:56)
  9. Laughin' (3:27)
  10. Ski Fly (3:45)
  11. Time Doing So Mean (5:47)
tuktak
voer voor de flying lotus fans! is het dan een copycat? nee, het is juist gewoon ook heel vet. lukid is een stuk relaxter dan flying lotus, wat het wel even iets prettiger luisterbaar maakt vind ik zelf.

avatar van KampF
Bedankt voor de tip! Reactie volgt spoedig.

YoG
Jammie lekker dit.. inderdaad veel Flying Lotus overeenkomsten, maar wat meer laidback. De dub is goed aanwezig.
Over het algemeen milde diepe electronica met hier en daar wat ijzige synthjes. De beats zijn altijd warm. Ook de bas is goed uitgekiend

Ik krijg weer zin in de lente!!

Nu nog een vier.. maar een plaat dat schreeuwt om meer beluisterd te worden.. kan wel eens naar een 4,5 gaan

YoG
ruim anderhalve maand is dit nog steeds een fijne plaat.. erg diep en op sommige plekken heel donker
De hele sfeer in het album klinkt als strakke analoge elektronika.. en mooi in balans

Veto is onbetwist m'n favo track.. die LUKID begrijpt DUB
Bass in je gezicht bij Chord.. lekker tribalbeatje in Fall Apart.
mooi hoe ie een gitaar samplet in Laughin

Jammer dat 't nog zo onbekend blijft op MuMe ..?

avatar van Osiris Apis
Fall Apart, wat een lekker nummer.
De rest van het album vind ik over het algemeen te rustig. Er gebeuren te weinig spannende dingen binnen een nummer, vaak te repetitief.

YoG
Ja het is een behoorlijk ambient album.. hij luistert het lekkerst weg als je 'm in de achtergrond laat 'borrelen'

DevendraBan
Laughin is zo'n retevet nummer!

avatar van -SprayIt-
KampF schreef:
Bedankt voor de tip! Reactie volgt spoedig.

Duurt lang

avatar van KampF