Peace Orchestra - Peace Orchestra (1999)

Oostenrijk
Electronic
Label: G-Stone

1. The Man Part One (4:45)
  2. Meister Petz (6:16)
  3. Double Drums (9:23)
  4. Domination (8:35)
  5. Marakesh (6:56)
  6. Henry (6:05)
  7. Who Am I (5:58)
  8. Shining (5:02)
  9. The Man Part Two (4:21)
avatar van cichlisuite
Dit solo werk van Peter Kruder is maandenlang mijn slaapmutsje geweest.
Ben zelf niet zo kapot van het werk van Kruder & dorfmeister.
ligt toch denk ik een beetje buiten mijn interessegebied

Als ik moest kiezen tussen al het remixwerk van K&D, Tosca en Peace Orchestra, dan zal het zeker de laatste zijn.

Deze cd heb ik ooit in een opwelling gekocht toen ik 14 of 15 was.

De plaat is een mooi vloeiend geheel, zonder wanklank, soms wat steviger, soms wat rustiger. Misschien is het jammer dat er geen track is die er echt uit springt, maar zelfs dan is het nog een prima verzorgde plaat.

avatar van LeRoi
.....heb 'm afgelopen week 'blind' gekocht: ben nog geen slecht werk van Kruder tegengekomen (so far)...Zie op de achterkant staan dat de plaat in 2008 (opnieuw) is uitgebracht....?.....geremasterd?

avatar van LeRoi
...weer een 0,5 erbij......zie 'm over een tijdje wel 'the full monty' scoren vanuut deze zijde.....K&D-virus lijkt bij mij nog steeds (al sinds 1998) niet uitgewerkt....ronduit GROSSARTIG wat Kruder hier wederom neerlegt...

avatar van Joeri_000
Soundtrack van The Animatrix

Joeri_000 schreef:
Soundtrack van The Animatrix

....ik bedoel maar.....
N.b.
In het Germaanse taalgebied pogen ze het dan ook wel te omschrijven met de afkorting: OATG!

avatar van Poa
Poa
Meister Petz met zijn door elkaar gevlochten melodielijnen, geweldig nummer. Ruim 6 minuten aandachtig luistervoer. Samen met de spaarse opener ligt het hoogtepunt van dit album voor mij aan het begin.

avatar van shimahero
Wisselvallig voor mij. Een aantal tracks goed.

avatar van matthijs
Lonkt af en toe tegen drumnbass aan, bv een nr als 'double drums'. Boeiende instrumentale plaat, na ruim 10 jaar blijft dit naast tosca en k&d er uit springen, waar ik ze toen als ongeveer van een zelfde klasse zag

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Who Am I is erg lekker zeg. De rest wisselvallig, weinig bijzonders. Ontspannen album voor chille avondjes.