Christoph de Babalon - If You're into It, I'm Out of It (1997)

Duitsland
Dance / Electronic
Label: Digital Hardcore

1. Opium (15:29)
  2. Nostep (3:38)
  3. Expressure (5:01)
  4. What You Call a Life (5:00)
  5. Water (4:39)
  6. Brilliance (7:10)
  7. Dead (Too) (6:10)
  8. Damaged III (4:29)
  9. Release (4:26)
  10. High Life (Theme) (11:05)
  11. My Confession (9:55)
JolkiPalki
Met zoveel Radiohead-fans hier had ik wel verwacht dat dit album wel te vinden was op deze site, maar tot mijn verbazing was dat niet zo. Thom Yorke schijnt helemaal gek te zijn van deze c.d. Ik heb het gekocht omdat er zo'n toen jaar geleden een singeltje bij de Oor (jaja) zat met een geweldig nummer (Dead (Too)). Dit vind ik nog steeds een fantastisch nummer met een zeer aanstekelijke beat, maar ik moet wel even wennen aan de rest, die zijn namelijk weer heel anders. Ik heb het nog niet vaak genoeg gedraaid dus ik geef het eerst 3 sterren.

avatar van eviljoke
Ik kan van dit album zeggen: check opium en geniet. Voor mij ligt dit in de lijn van celer en deze cd is van 2000. Het is misschien niet zo verfijnd, maar het nummer heeft sfeer en veel warmte.
De rest van de cd twijfelt in stijlen. Van het hardere werk tot rustige passages, maar toch leg ik dit album nog geregeld op

avatar van doornappel
Ik vind dit echt een gruwelijk vette plaat! check ook 'Scylla & Charybdis' en 'Split Series #10' (met Kid606) Christoph de Babalon

Zo cool dat deze er nu ook opstaat. Zwaar zwaarder zwaarst

avatar van sander.
Nieuwe reissue, ge remasterd door Rashad Becker, dus klinkt lekker fris, diep en fruitig. Nog steeds een heerlijk album.

avatar van sander.
Oh jee dit album heeft maar 6 stemmen zie ik nu? Hopelijk gaat dat Pitchfork artikel wat aan de bekendheid van dit juweeltje doen... Ik heb veel dan Digital Hardcore geprobeerd maar niets blijft zo hangen als deze plaat.