Joy Division - In the Studio with Martin Hannett (2008)

Alternatieve titel: Previously Unreleased Personal Tapes from Martin Hannett

1 stem

Label: Ozit

1. Digital Ambience Warmth, Rooms Warm-Up, Shakin Speaker Dust Off (1:00)
  2. Digital Full Track (2:35)
  3. Noise Drums Sine Warm-Up (2:13)
  4. Square Heat Ambience Workout (1:42)
  5. Breakout Full Track (3:13)
  6. Synth Ambience Warm-Up (5:18)
  7. Ambience Atmosphere Warm-Up (16:16)
  8. Atmosphere Setting Up (5:21)
  9. Drums and Bass Full Atmosphere Warm-Up Silence (1:10)
  10. Atmosphere Full Track Metronome Intro Hannett Intro Question Etc (3:56)
  11. Metronome Initial Adjustments #1 (0:53)
  12. Metronome Initial Adjustments, No. 2 Industrial Build Up Etc... (0:42)
  13. Dead Souls Sound Check Drums Recognition Check... (0:06)
  14. Dead Souls Metronome Intro Adjustment Full Track Etc... (5:40)
  15. Cups Smash "Synth Filters Sweeps" Take #1 (10:20)
  16. Hannett Interview Something Fishy (0:39)
  17. Ice Age Bass Ambience Warm-Up (0:56)
  18. Full Track Ice Age (2:21)
  19. Bass Intro Noise Ambience (8:38)
  20. Clapping Drums Clapping Prog *.* N4 Complete Full Track Noise (5:55)
  21. Full Track N4 Programming Bass Guitar (5:18)
  22. Full Eternal Track (6:00)
  23. More N4 Drum Programming Bass Guitar (3:58)
  24. N4 Industrial (2:50)
  25. N4 More Warm-Up (1:06)
avatar van Chameleon Day
Wat is dit nu weer voor een flauwe kul? Weet iemand hier meer van af?
JD wordt echt tot op het bot uitgebeend. Net zo'n onzin als dat album met de "personal remixes van Hannett" oid. Het begint echt walgelijke vormen aan te nemen......(maar mss oordeel ik wat snel ).

haveman
Ik weet er in ieder geval niks van.

Dit is overgenomen van Amazon.co.uk - bij dit album (door 8 mensen gewaardeerd, gemiddeld één ster van 5) stond het volgende - oordeel zelf:

"25 of 25 people found the following review helpful:
this is rubbish!, 17 Jun 2008
By Mr. P. Hook (los angeles) - See all my reviews

i cant believe the lengths that chris hewitt and interstate(who are they?) have gone to peddle this rubbish, our lawyers are working on it , i wouldnt mind if it was any good whatsoever but its not, an insult to all our intelligences! peter hook"

Mjuman schreef:

"25 of 25 people found the following review helpful:
this is rubbish!, 17 Jun 2008
By Mr. P. Hook (los angeles) - See all my reviews

Mmm....ik oordeelde dus niet te snel...

Zou het de echte Peter Hook zijn?

Er is trouwens nog een 3de in de 'Martin Hannett'-reeks. Die voeg ik de volgende keer wel toe.

herman schreef:
Zou het de echte Peter Hook zijn?

Volg de link, lees en oordeel zelf. FYI: op Amazon wordt het niet echt gewaardeerd (en da's een understatement) als je je voor een ander uitgeeft.

herman schreef:
Zou het de echte Peter Hook zijn?

Bespaar het mij....asjeblieft.....ik wil het niet weten....de ellende is al groot genoeg.......en krijgen we dan ook nog een "best of" van al dit studiogeneuzel of....ook mooi....een "Joy Division the ultimate collection".... (oeps sorry).

avatar van Stijn_Slayer
Dit lijkt me nou echt iets wat je gewoon niet moet uitgeven. Het kan wellicht best interessant zijn, zeker voor de die-hard fans, maar zet het dan als gratis download op je website.

Gelukkig heb ik de vrijheid om deze links te laten liggen.

avatar van Cygnus
Was deze overbodige release niet genoeg?

D-ark
Re-issue ! Re-package ! Re-package !
Re-evaluate the songs
Double-pack with a photograph
Extra Track (and a tacky badge)

avatar van reptile71
Misschien niet bedoeld om goed te zijn, maar leuk om inzicht te geven in hoe Hannett achter de schermen bezig was met het creëren van een sound? Ik weet het verder niet, want heb het nooit gehoord.