Shea Seger - The May Street Project (2000)

Label: BMG

1. Last Time (3:56)
  2. Clutch (3:55)
  3. Blind Situation (4:15)
  4. Shatterwall (3:14)
  5. Interlude (0:37)
  6. I Love You Too Much (3:21)
  7. Walk on Rainbows (3:18)
  8. Always (3:14)
  9. Twisted (Never Again) (3:26)
  10. Wasting the Rain (3:15)
  11. Isn't It Good (4:08)
  12. I Can't Lie (2:48)
  13. May Street (3:08)
Ik vond Clutch wel een erg goed popnummer. Verder zegt dit me helemaal niets.

avatar van Sjoerd
Vind dit een erg goede CD. Zangeres die net een beetje anders klinkt dan mainstream (alhoewel Clutch wel vrij mainstream is). De nummers zijn stuk voor stuk erg sterk, maar ik denk dat uiteindelijk May Street mijn favoriet is. 4* sterk debuut...

Dit vond ik ook een enorm goed album eigenlijk, en het is nog steeds erg aangenaam om naar te luisteren. Inderdaad een verdienstelijk album van Miss Seger. Jammer dat ik sindsdien niets meer van haar gehoord heb.

3.5*

avatar van Kos
Kos
Clutch is vooral briljant geproduceerd.

avatar van MyNameIsDita
Heel apart geluid vond ik het toen en vind ik het nog steeds.
Eens gezien op tv, cd gehaald en sindsdien nooit meer wat van gehoord.
Zitten lekkere beatjes in

Een goed album, mijn persoonlijke voorkeur is het een uitstekend album. Zeker het nummer Clutch, een geweldige drum (beat) een mooie stem. Het is een nummer wat me vanaf het eerste moment greep en sindsdien nog niet heeft kunnen vervelen. Last Time, is een idem dito nummer. I love you too much. Is het 2e nummer wat ik van dit album hoorde. Weer een prettig ritme, en het klinkt allemaal net anders. Pas jaren later toen ik het hele album kocht ontdekte ik het nummer Always. Hierin zingt ze met Ron Sexsmith (whats in a name) een uitzonderlijk mooi nummer. Wat Clutch naar een voor mij verdiende 2e plaats zette. Andere gewoonweg goede nummers vind ik Twisted, Waisting the rain, Isnt it good. Uiteraard staan er ook mindere nummers op dit album, al beginnen sommige bijvoorbeeld "walk on rainbows" goed, het eindigd voor mij onnodig slecht. Maar wie weet kan ik het ooit waarderen. Shea Seger doet me denken aan Sheryl Crow, en Bjork, wat ik ook vaker heb gelezen. Het album heeft een prominente plek tussen mijn cd's/lp's/cassettes.