Undeclinable - Sound City Burning (2001)

Punk
Label: Epitaph

1. Whatever (3:24)
  2. Waiting for the Catering (2:17)
  3. L.A.P.D. (3:28)
  4. Lonely and Burning (3:05)
  5. About Me (2:55)
  6. Beautiful Nation (3:04)
  7. Waste of Time (2:55)
  8. Lipsdick Fantasies (2:35)
  9. Cyber Century (2:36)
  10. Wind in Our Sales (2:41)
  11. What You Stand For (1:14)
  12. Is She Really Going Out with Him (3:17)
  13. Bed to the Bar (2:37)
  14. Cheap Success (3:20)
  15. Extinct Family (2:35)
Undeclinable (Ambuscade) is in mijn ogen 1 van de beste punkrockbands die ons landje heeft voortgebracht. Waren het Amerikanen geweest dan hadden ze als vorsten geleefd en op 1 lijn gestaan met Pennywise, NOFX etc.

Dit album is al heel wat jaren in mijn bezit en om eerlijk te zijn: het heeft nooit de hoge verwachtingen na "one for the money..." kunnen waarmaken. Dat album is hier tot mijn spijt (nog) niet toegevoegd en ik ga even kijken of ik daar verandering in kan brengen.
Ik heb dit album desondanks 3 sterren gegeven want slecht is het zeker niet, alleen is het moeilijk met iets beters komen als je net een wereldalbum hebt afgeleverd.

helemaal mee eens Raphaelo, Undeclinable mag zich zeker wel 1 van de betere nl punkrock band noemen. Staan zeker een paar knallers op zoals Lonely and Burning, Whatever en L.A.P.D
nu al een hele tijd niks meer van ze gehoord...zouden verder gaan met een nieuwe zanger?

Flinke herontdekking dit!

Kende 'Whatever' al, maar dat werd destijds op de grote 'pop punk'-hoop geveegd. Onterecht, want hoewel de sound er één is die veel, heel veel bands ook hoog houden, is dit met afstand één van de betere Nederlandse punkrockbands van de afgelopen decennia.

Extinct Family, Lonely and Burning and Whatever zijn ijzersterke tracks, en dat de teksten dan af en toe achter blijven, of het wat generiek klinkt: tja. Het spreekt me heel erg aan, dan spelen strenge kwaliteitsoordelen stukken minder mee.

Nieuwe plaat is in de mixfase; voortaan onder de naam "the undeclinables". De eerste resultaten klinken veelbelovend. Tegenwoordig dezelfde zanger als One in a Million.