LL Cool J - The DEFinition (2004)

Label: Def Jam

1. Headsprung (4:27)
  2. Rub My Back (4:43)
  3. I'm About to Get Her (4:22)

met R. Kelly

4. Move Somethin' (3:39)
  5. Hush (3:34)

met 7 Aurelius

6. Every Sip (4:33)
  7. Shake It Baby (3:49)
  8. Can't Explain It (4:13)
  9. Feel the Beat (4:17)
  10. Apple Cobbler (3:39)
  11. 1 in the Morning (6:14)
avatar van Jordy
Fijn geproduceerd, paar Timbaland-tracks zo te horen. Album doet een beetje "crunky" aan. Heb alleen vaak een beetje een probleem met een Hollywood acteur van tegen de 40 die "tough" probeert te doen, maar hier balanceert hij meestal wel goed op dat randje. Het stelt qua lyrics allemaal geen drol voor, maar een lekker tussendoortje vind ik dit toch wel.

avatar van Word_Play
Lekker album van Uncle L, na een teleurstellende '10'. De Timbo-tracks zijn allemaal dik, met als hoogtepunten 'Apple Cobbler' en 'Every Sip'. De lyrics doen wat ze moeten doen, al laten ze op tracks als 'Feel the Beat' en '1 in the Morning' weer de battlende LL zien, die Canibus' carriére persoonlijk de grond in heeft gestampt.

Alleen 'Move Somethin'' vind ik niet zo.

Weet iemand welke door Timbaland zijn geproduceerd?

avatar van BoordAppel
In ieder geval Headsprung, Rub My Back, Can't Explain It, Feel the Beat en Apple Cobbler. Mmm best veel dus, maar even op zoek gaan naar dit album.

Tja erg lekker album met alweer paar geniale timbotracks. LL Cool J rapt erg redelijk en het klinkt gewoon allemaal erg goed. Meer verwacht ik niet van een album als dit en meer moet dat niet zijn ...

avatar van BoordAppel
Sjongejonge wat maakt Timbaland er weer een dikke boel van zeg! Apple Cobbler is echt té vet en de rest van de tracks mag er ook zijn. LL vind ik, zoals gewoonlijk, niets bijzonders. Move Somethin' vind ik ook erg geweldig, en hoewel het zo erg klinkt, is het blijkbaar geen Timbo track. Beter goed gejat dan slecht bedacht.

avatar van thomzi50
Timbaland maakt echt goede beats, ook hier. Maar het past niet bij LL. Ik geef het een nipte drie sterern door Timbo's dope beats, maar het valt flink tegen

thomzi50 schreef:

Het past juist wel bij LL (vind ik dan). Zijn manier van spitten is best anders dan die van de meeste rappers.

Ik heb namelijk veel rappers gehoord op beats van Timbaland die nog niet eens bekend zijn van televisie (meer underground tracks). Als je deze vergelijkt met LL, dan springt LL er wel ver boven uit!

Voor de rest is dit zeker wel een dope album vol met producties van Timbo!

avatar van Reijersen
Staan een paar echte bangers op dit album, en daar is het ook wel voor gemaakt. Geen topteksten, maar gewoon simpele lekkere hiphop.

4 sterren.

avatar van sanchez
heerlijk voor in de auto!