LL Cool J - G.O.A.T. Featuring James T. Smith: The Greatest of All Time (2000)

Label: Def Jam

1. Intro (1:52)
  2. Imagine That (4:56)
  3. Back Where I Belong (4:07)

met Ja Rule

met Amil

12. You and Me (5:30)

met Kelly Price

13. Homicide (4:59)
  14. U Can't Fuck with Me (4:24)

met Snoop Dogg, Xzibit en Jayo Felony

15. Queens Is (4:25)

met Prodigy

16. The Goat (4:08)
  17. Ill Bomb (4:02)

met Funkmaster Flex en Big Kap

18. M.I.S.S. I (3:16)

met Case

19. Shut 'Em Down * (3:14)
totale tijdsduur: 1:13:03 (1:16:17)
avatar van Jordy
Erg sterke productie, Ill Bomb bijvoorbeeld vind ik qua productie één van de beste tracks van de afgelopen jaren. Echt veel heeft LL niet te melden, komt allemaal niet zo geloofwaardig over, maar prima te luisteren verder.

Wat een kapsones om je album zo te noemen. En zo te merken is het album niet eens zo heel Great

avatar van Reijersen
Maar hijzelf is wel de GOAT

Snowman
Terechte Titel hij was dat jaar 15 jaar in de

Snowman schreef:
Terechte Titel hij was dat jaar 15 jaar in de

in de?

hiphop4ever schreef:

in de?

we will never know..

Toch vind ik dit 1 van de beste CD's van LL als het niet de beste is. 4*en. Zit veel verschil in de tracks en het draait heerlijk weg

avatar van hiphopisntdead
ik denk dat ie bedoeld:Terechte Titel hij was dat jaar 15 jaar in de muziek actief.

avatar van Reijersen
Tof album, LL heeft inderdaad tekstueel niet veel te melden, maar het album luistert gewoon lekker weg. Er staan daarnaast best veel sterke producties op en ik vind 'Shut em DOwn' erg cool.

3,5 ster.

avatar van ThingMan
Heerlijk album van LL. Staan een paar lekkere nummers op zoals Homicide, U Can't Fuck With Me, Fuhgidabowdit, This Is Us. Ik denk dat ik dit wel het beste album van LL vind. Mr.Smith is ook goed, maar ik vind dit een relaxter album.

avatar van gweah
Kom hier alleen om te posten dat Ill Bomb de BOM is...
Wat een gruwelijke beat is dat toch, rechtstreeks gelift uit "I'm Afraid The Masquerade Is Over" van David Porter, de hele sample.
Een van mijn favoriete beats allertijden.

Ongelooflijk hoe eerst andere fragmenten waren gelift voor GZA's "Duel Of The Iron Mic" (helemaal in het begin) en Biggie's "Who Shot Ya" (ergens halverwege) en dat ze dan nog een zo'n vet stukje eruit wisten te halen aan het einde van het nummer.

ik vind 'I cant think' en 'Homicide' erg goede tracks. De gastbijdragen zijn wat plichtmatig, behalve Fuhgidabowdit dat is echt een banger
Er staan ook een paar kleine hits op, zoals Imagine That, You and Me, Hello.
Solide album waar eigenlijk weinig op aan te merken is.
4/5