Abominable Putridity - In the End of Human Existence (2007)

Rusland
Label: Lacerated Enemy

1. Intracranial Parasite (3:10)
  2. Entrails Full of Vermin (2:45)
  3. Blindfold Surgery (2:51)
  4. Skin Removal (2:50)
  5. Dissected from Within (0:55)
  6. Throat Fisting Abortion (3:41)
  7. Intestinal Putrefaction (2:33)
  8. Victims Stuffed with Nails (2:45)
  9. Sphacelated Nerves (2:51)
  10. In the End of Human Existence (1:42)
avatar van bennerd
Sinds Devourment in 1999 is er een nieuwe tak aan de death metalboom gegroeid: slam death metal.

Het is ongeveer hetzelfde als brutal death metal, maar ipv enkel snelsnelsnel en hardhardhard te spelen is er ook ruimte voor groove en vertraagde ritmes. Voeg daar nog eens een bijzonder smerige blubbergrunt (zonder stemvervormer of andere electronische effecten!) en songtitels die geen mens wil verstaan aan toe, en je hebt het genre in een notendop.

De VS stond lange tijd op kop aan het genre, maar er zijn andere landen die op de loer liggen, zoals de Japanse (Vomit Remnants en Infernal Revulsion) en Rusland.

Abominable Putridity is een vertegenwoordiger van de Russische garde. En dit doen ze goed. Erg goed zelfs. Dit groovet als een banaan en beukt als een garnaal! De kokhalzende splattervocalen klinken onmenselijk en zijn verrassend bruut. En telkens als de aandacht dreigt te verslappen gooit deze band een nieuwe bunker van een riff tegen je hoofd.

Het enige minpunt is de ongelooflijke eenvormigheid, maar who cares? Bizarre hooks en plotse wendingen of omslagen is het laatste waar deze muziek om maalt.

Mensen, dit is kutmuziek! Maar ik draai het graag, en ik raad het de fans van harte aan.

Favoriete tracks:
Intestinal Putrefaction
Sphacelated Nerves

avatar van Lau1986
Prima brutal death metal met een heerlijke groove. Ik kan echt genieten van de grunt, zo smerig.