Louis Armstrong - Plays W.C. Handy (1954)

Jazz
Label: Columbia

1. St. Louis Blues (8:50)
  2. Yellow Dog Blues (4:16)
  3. Loveless Love (4:28)
  4. Aunt Hagar's Blues (4:57)
  5. Long Gone (From Bowlin' Green) (5:08)
  6. The Memphis Blues (Or, Mister Crump) (2:59)
  7. Beale Street Blues (4:56)
  8. Ole Miss Blues (3:25)
  9. Chantez-les Bas (Sing 'Em Low) (4:48)
  10. Hesitating Blues (5:20)
  11. Atlanta Blues (Make Me One Pallet on Your Floor) (4:33)
  12. George Avakian's Interview with W.C. Handy * (2:44)
  13. Loveless Love [Rehearsal Sequence] * (5:55)
  14. Hesitating Blues [Rehearsal Sequence] * (5:38)
  15. Alligator Story * (0:47)
  16. Long Gone (From Bowlin' Green) [Rehearsal Sequence] * (7:53)
avatar van HiLL
Valt me nu pas eigenlijk op dat er maar zo weinig platen van deze man op de site staan. Dit was toch ook een grote man in de jazzwereld? Misschien kunnen de jazzfanaten, die schaars zijn hier, er meer over vertellen. blabla misschien?

avatar van Hendrix4live
Inderdaad véél te weinig stemmen. En wat heeft die man toch een prachtige stem of nie?

avatar van Metalhead99
Hij heeft zeker een prachtige stem, ik begrijp meteen waarom deze man als één van de groten van de jazzwereld word gezien.

avatar van Stalin
HiLL schreef:
Dit was toch ook een grote man in de jazzwereld?

Wat mij (en vele andere, inclusief andere jazz-grootheden) betreft de allergrootste

Mijn persoonlijke favoriete Louis Armstrong album is deze 4CD verzamelaar, getiteld ''Portrait of the Artist As a Young Man: 1923-1934''.

avatar van TecnoDec
De toptrack hier is St Louis Blues .
Maar eigenlijk zijn ze allemaal fabeltastisch goed.
Misschien is het pretentieus wat ik ga zeggen maar :
Als je dit niet goed vindt , wat zit je dan te doen op Musicmeter ?

avatar van Bartjeking
Iedereen die wil beginnen met de grootste Jazzklassiekers uit de muziekgeschiedenis raad ik aan om de 25-delige box 'Perfect Jazz' in huis te halen. Ook deze gigant van Louis Armstrong ontbreekt niet, dit is inderdaad verplichtte kost voor elke muziekliefhebber. In de box zit overigens de versie met de bonusnummers + 1 extra Long Gone (rehearsal sequence) - Armstrong, Louis : bol.com | Perfect Jazz Collection, Various Artists | Muziek

Hesitating Blues... ik hoor hier een eerdere versie van Folsom Prison Blues. Na een beetje googlen lees ik dat Cash het van Gordon Jenkins heeft gejat. Maar was W.C. Handy niet nog eerder?

avatar van Ronald5150
Lekker swingende jazzplaat van Louis Armstrong met daarnaast ook voldoende bluesinvloeden. De vocalen wisselt Louis Armstrong heerlijk af met Velma Middleton. Daarnaast speelt Armstrong natuurlijk bijzonder smakelijk trompet. De sfeer is ongedwongen en het spelplezier spat ervan af. Nergens doen de opnamen oubollig of ouderwets aan. "Louis Armstrong Plays W.C. Handy" is een ontspannende en tegelijk groovende old school jazzplaat.

avatar van Sandokan-veld
Dit moet wel ongeveer de gezelligste plaat zijn die ik ooit gehoord heb.