Birdy Nam Nam - Manual for Successful Rioting (2009)

Frankrijk
Electronic / Hip-Hop
Label: Jive

1. Red Dawn Rising (4:51)
  2. Trans Boulogne Express (3:23)
  3. Love Your Enemy (Kill Your Friend) (4:03)
  4. Bonne Nouvelle (4:06)
  5. Manual for Sucessful Rioting (3:43)
  6. War Paint (3:31)
  7. Worried (4:38)
  8. Space Cadet Apology (5:00)
  9. Shut Up (4:37)
  10. Homosexuality (3:58)
  11. The Parachute Ending (5:51)
avatar van Rhythm & Poetry
Een zeer wisselvallig project waar ik dus goede dingen in ontdek en ook stukken muziek die me totaal niet aanspreken. Shut Up is een voorbeeld van een ummer waar ik door de stemvervormer (de lage stem) waardeloos vind. Anderzijds staan er genoeg verassingselementen op de cd die het wel goed doen (zoals leuk scratchwerk en vrolijke bliepjes). Sowieso is het een album waar ik over het algemeen wel vrolijk van word, allemaal ook goed dansbaar.

Heb ze gezien op I Love Techno afgelopen jaar, opzich wel blij verrast. Een track is ook geproduceerd door Justice las ik ergens op internet, dus misschien ga ik dit album nog wel even checken.

Heb dit enkele keren als achtergrond muziek geluisterd, dan klinkt het wel erg tof

avatar van Opschuiven
dat door justice geproduceerde nummer is wel weer helemaal justice... zo erg dat ik de input van deze groep op hen niet erg hoog inschat

In dat nummer zit zelfs een sample van Justice's Planisphere EP, wel heel erg Justice word het dan inderdaad

avatar van Opschuiven
maar de overgang van sloom hiphop achtig nummer naar ruig electro nummer maakt wel veel goed!