The Alarm - Strength (1985)

Label: I.R.S.

1. Knife Edge (5:06)
  2. Strength (5:34)
  3. Dawn Chorus (5:24)
  4. Spirit of '76 (7:05)
  5. Deeside (3:08)
  6. Father to Son (4:04)
  7. Only the Thunder (4:06)
  8. The Day the Ravens Left the Tower (4:45)
  9. Walk Forever by My Side (3:32)
  10. Majority [Original Strength B-Side] * (3:22)
  11. One Step Closer to Home [Electric Version] * (4:22)
  12. Caroline Isenberg * (2:41)
  13. Absolute Reality [Original North American Version] * (3:24)
  14. Where Were You Hiding When the Storm Broke? [Live] * (3:31)
  15. Deeside [Live] * (3:12)
  16. Sixty Eight Guns [Live] * (7:01)
  17. Knocking on Heaven's Door [Live] * (4:28)
avatar van vigil
deze plaat vind ik hun beste, maar aan het stemgemiddelde te zien ben ik de enige

avatar van rushanne
Nee hoor, ook ik vind het een geweldig album, de maximale 5 punten waard!

avatar van vigil
rushanne schreef:
Nee hoor, ook ik vind het een geweldig album, de maximale 5 punten waard!

en ook nog eens The Mission 5 punten geven! t komt wel goed met jou

avatar van rushanne
vigil schreef:

en ook nog eens The Mission 5 punten geven! t komt wel goed met jou

Dank je, met jou ook wel, denk ik?

deric raven
Knife Edge en Spirit of '76 zijn de beste nummers van dit album. Ik verwachtte toendertijd dat The Alarm wel net zo groot als U2 zou worden. Ik vond ze erg vergelijkbaar.

deric raven
Vandaag het orginele exemplaar kunnen aan schaffen, blijft een goed album, maar heeft wel wat van zijn kracht van vroeger verloren. Ik maakte toen gelijk met The Alarm kennis met U2; maar de eerste 5 albums van U2 zijn net van een iets hoger nivo.

avatar van Premonition
deric raven schreef:

Nou, "net van een iets hoger nivo", dit kan toch niet in de schaduw staan van The Unforgettable Fire uit dezelfde tijd.
Ze stonden niets voor niets in het voorprogramma van U2 in 1985!

Premonition schreef:

Ze stonden niets voor niets in het voorprogramma van U2 in 1985!

Nee, ik denk wel dat Bono ze uit heeft laten betalen.

avatar van Premonition
deric raven schreef:
Nee, ik denk wel dat Bono ze uit heeft laten betalen.

Vast niet, het is natuurlijk een voorrecht om de PA van de beste band in wording te mogen testen

Pieter Paal
Ik ken van dit album alleen de goede singles 'Strength', 'Spirit of '76' en 'Absolute reality'. In de jaren 80 kwamen ze vaak voorbij op het muziek-kanaal 'Music Box' in het programma van Gaz Top.
Zaterdag zond toen altijd de NCRV de hele dag op de radio uit en in het ochtendprogramma 'Gospel rock' van Henk Mouwe draaide hij vaak muziek van The Alarm. Ze zaten een beetje in hetzelfde straatje als U2, Simple Minds, The Mission, Big Country en The Cult.
U2 heeft het van deze bands toch het langst volgehouden en is nog steeds succesvol.

avatar van Droombolus
Op Spirit Of 76 na een album om snel te vergeten .......

avatar van Rinus
Goede opvolger van Decleration.

deric raven
Premonition heeft toch wel gelijk.
Muzikaal een stuk minder dan U2.

Ach, The Alarm is wel een mooiere bandnaam, en de bandleden hadden een betere kapper.

Ik weet dat 4 sterren eigenlijk te hoog is voor deze rock band met een dun wave randje, maar soms speelt het gevoel en de nostalgie ook mee.

avatar van Oldfart
Vanmiddag eens een keer deze zwarte schijf uit de vergeelde binnenhoes laten glijden en op mijn ouwe trouwe Thorensje gelegd: ai....dat viel niet mee.
The Alarm heeft bij mij de tand des tijds niet zo geweldig doorstaan.
Zou zo maar weer eens 10 jaar kunnen duren, eer ik deze plaat weer uit het karton tevoorschijn tover.

avatar van vielip
Redelijk goed album vind ik. De tand des tijds heeft het niet helemaal doorstaan maar ach, als liefhebber van de 80's kan ik hier prima mee uit de voeten. Spirit of 76, Strength, Knife edge, Father to son en Walk forever zijn toch wel erg lekkere nummers vind ik.

avatar van vielip
Ik verhoog naar 4*. Dit is toch wel een geweldig album! De energie spat er vanaf en de band rockt hier nog veel meer dan op latere albums het geval zal zijn.