Sword - Metalized (1986)

Canada
Label: Aquarius

1. F.T.W. (3:47)
  2. Children of Heaven (2:37)
  3. Stoned Again (3:35)
  4. Dare to Spit (3:52)
  5. Outta Control (3:07)
  6. The End of the Night (3:06)
  7. Runaway (2:44)
  8. Where to Hide (3:47)
  9. Stuck in Rock (3:45)
  10. Evil Spell (4:19)
avatar van glenn53
Lekkere metal

avatar van Guinness1980
een makkelijk in het gehoor liggende plaat. Luistert dus lekker weg.

4 *

avatar van wizard
Aangename plaat. Luistert inderdaad lekker weg, de zanger heeft een fijne ruige stem, die ook overeind blijft bij de hoge stukken. Goede songs, en de mix is helder: je hoort alle insturmenten luid en duidelijk. Gelukkig klinken de drums niet al te galmend, iets waar ik bij jaren '80 platen nog wel eens op af kan knappen.

avatar van Kronos
Een metal album uit de jaren tachtig dat ik nog niet kende maar dat door twee collega's van het topic Metal Album van de Week goed gevonden wordt, dat wekt mijn interesse. En als ik dan toevallig ook nog een exemplaar op vinyl weet liggen, dan ben ik er snel bij. Kant b staat nu op nadat kant a reeds zorgvuldig genoten werd.

Rick Hughes is een erg goede zanger die soms zo loepzuiver hoog uithaalt dat zelfs Rob Halford al eens onder de indruk zou kunnen raken. En wat Mike Plant uit de gitaar tovert is ook niet mis. Wat me eveneens meteen in het oor springt zijn de knap opgebouwde songs die nooit moeilijk klinken maar ook nooit te voor de hand liggend zijn.

Een leuke aanwinst en de opvolger Sweet Dreams ligt ook al klaar.

avatar van pos
pos
Plaat uit mijn beginperiode als hardrocker. IJzersterk nog steeds. Dit weekend ook hun nieuwe cd live at Hammersmith 1987 ontvangen. Geweldig !!

avatar van vielip
Jemig ik ken deze band al jaren van naam. Maar had nog nooit de moeite genomen om er eens naar te luisteren. Dat is een behoorlijk stomme keus geweest zo blijkt nu. Fantastische old school metal! Doet me bij vlagen sterk denken aan Metal Church. Goh wat mooi dat je na tig jaar nog zoiets kunt 'ontdekken'.

Gold ooit als het alternatief voor het uitblijven van een volgend Savatage (in mijn vriendengroep tenminste) ten tijde van de periode tussen Power of the night en die lamme opvolger van Savatage. Heerlijk album met als hoogtepunt Evil spell. De zanger zou later nog een AOR achtig album uitbrengen waar zijn talent niet echt lag.