Royal City - Little Heart's Ease (2004)

Label: Three Gut

1. Bring My Father a Gift (3:02)
  2. Jerusalem (3:48)
  3. She Will Come (2:37)
  4. Count the Days (3:36)
  5. Can't You (4:10)
  6. Cabbage Rolls (2:53)
  7. My Body Is Numbered (5:11)
  8. O Beauty (3:46)
  9. Ain't That the Way (2:54)
  10. That My Head Were a Spring (2:13)
  11. Enemy (5:32)
  12. Take Me Down to Yonder River (4:18)
Wat een teleurstelling na het sublieme debuut At Rush Hour the Cars, dat hier overigens ontbreekt, en het niet onaardige Alone at the Microphone. Royal City blijft toch wel een van mijn favoriete groep in het genre van rammelende countrypop. En daarom: drie sterren.

avatar van philtuper
midnightcowboy schreef:

Vandaag toegevoegd. Ik had alleen het album Alone at the Microphone in mijn bezit, maar vandaag las ik dit bericht en dacht ik: laat ik dat album maar eens toevoegen en beluisteren. Helaas op Spotify erg karig bedeeld dit Royal City maar ben benieuwd naar hun debuut. Moet zeggen dat Little Heart's Ease me ook niet slecht valt hoor. Des te benieuwder dat ik ben naar die eerste dus!