C-Rayz Walz - Who the F%@k Are You? (2009)

Label: Kings Link

15. The Twins
  16. The Family Crest *

met Swave Sevah

avatar van Rhythm & Poetry
Hmm, hier ben ik wel heel benieuwd naar (ben dol op C-Rayz Walz), heeft iemand hier meer informatie over?

Rene1979
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik heb 1 album van deze man in de kast en die vond ik wel lekker...
Year of the beast volgens mij..

Laten we afwakten

avatar van Game
Deze man blijft maar muziek droppen, dit ga ik binnenkort zeker checken.

avatar van Rhythm & Poetry
Na de eerste luisterbeurt ben ik toch wel teleurgesteld. Het eerste gedeelte van Who the F%@k Are You? vind ik erg goed, met onder meer sterke bijdrages en ook een uitstekende C-Rayz Walz. Ook de producties waardeer ik daar nog ten zeerste, met de juiste keuze van samples. Love New York en In Your Soul zijn mijn favoriete tracks. Maar dan: het album stort in als een kaartenhuis (mijn eerste indruk). De producties vind ik al wat minder worden, maar met name de gastbijdrages zijn barslecht. Leuk dat C-Rayz Walz onbekende namen de kans geeft om te laten zien wat ze kunnen, maar laat ze a.u.b. de volgende keer getalenteerd zijn. Dieptepunten zijn Oxy Killa en met name het ergerlijke Hot Sauce. Daarna gaat het niveau gelukkig weer wat omhoog maar blijft er een nare smaak achter bij mij. Ach ja, C-Rayz Walz zal altijd een van mijn favoriete freestylers binnen de scene blijven, ook op dit album doet hij het zelf helemaal niet verkeerd, maar een geweldig soloalbum zit er vooralsnog niet in.

Gekkenhuis
Bij C-Rayz krijg ik altijd het idee dat hij teveel aan vriendendiensten doet, en op deze manier dus mindere producers en rappers op zijn plaat krijgt.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat is op dit album sowieso het geval, maar ik denk dat je over het algemeen ook wel gelijk hebt.

Edit. ook na de tweede luisterbeurt denk ik er nog hetzelfde over, ik begin met 3*.

Rene1979
Vind hem wel beter rappen als op year of the beast.. Meer flow cijfer volgt nog...

Maxmus
Rhythm & Poetry schreef:

Rhytem & Poetry heeft gelijk.
Enige top nummers op dit album zijn nummer 4 en 5.
De rest voel ik niet echt met als dieptepunten nummer 8 en 9 en daarna word het later ook niet echt top meer.
Hard er zeker meer van verwacht.

avatar van Osiris Apis
Hot Sauce

avatar van thomzi50
Inderdaad, een vreselijk nummer. Van dat niveau staan er nog wel een paar op. Gelukkig bevat het album ook een paar knallers, of in elk geval sterke tracks, zoals de al geprezen nummers vier en vijf. Maar al met al veel te onevenwichtig en een stuk te veel matige rappers. Walz zelf doet het alleraardigst, maar eigenlijk zoals hij het altijd doet.

Wat is de achtergrond van dat GangStarr-nummer overigens? Gewoon een eerbetoon?

ManMonster
Heb het album nog niet veel kunnen beluisteren maar wat zitten jullie te trippen? Nr 4 vind ik na een paar keer luisteren juist één van de zwakkere nummers terwijl ik de rest echt goed vind meevallen, C-Rayz is gewoon een eclectische gast wat ik persoonlijk super vind! Het klinkt nooit hetzelfde en toegegeven niet altijd even goed, maar dat is op al zijn albums het geval, die "rare" nummers groeien dan meestal ook op mij wat ik achteraf gezien dan zelf positief vind, zo haal ik meer uit een album! Ik ben iig niet teleurgesteld! Ook één van de vetste album titels in tijden btw!

avatar van Osiris Apis
Het begin is het sterkste gedeelte van het album, met name Love NY en In your Soul. Aan het einde zitten ook nog 2 goede nummers. De rest is matig tot slecht.