Dr. Who Dat? - Beyond 2morrow (2009)

Hip-Hop / Electronic
Label: Lex

1. Lurk (2:10)
  2. Jaws of Clover (1:35)
  3. Space Balls (2:36)
  4. Lace & Candy (1:35)
  5. Dr. 400,000,000 (2:29)
  6. JJ-Tron (2:34)
  7. Bumpy Bump Face (2:11)
  8. Cosmic Congo (2:24)
  9. Nights over Nantes / Brakes (2:51)
  10. Viberian Twilight Pt. 2 (2:56)
  11. Beyond 2morrow (3:32)
  12. Dark Moon / Cafe (1:57)
  13. Ghetto Dreaming (3:56)
avatar van Rhythm & Poetry
Met dit productionele album heb ik erg weinig, het idee om voornamelijk het 'futuristisch geluid' geluid te laten horen vind ik nog wel leuk (alhoewel origineel is het niet meer) maar de uitvoering van Jneiro (die ik toch wel hoog heb zitten) vind ik maar erg matig. Zelden hoor ik een lekkere melodie en ik kom ook geen moment lekker in het album, het geluid staat me niet aan. Dan wil ik me niet los laten over de kwaliteit want die is best wel te ontdekken op de plaat, maar als liefhebber van een fijn in het gehoor liggend muziekstuk vind ik dit een ruime onvoldoende.

avatar van Osiris Apis
Ik vind het wel vet klinken. Beetje Flying Lotus stijl.
Jaws of Clover vind ik zo'n harde beat. Terwijl de beat heel kaal is.
Of Viberian Twilight is ook dope.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja ik weet het ook nog niet echt met deze plaat, heb het al 4 keer opgezet want ik verwacht dat het kwartje nog wel gaat vallen.

bowi01
toch vind ik het bijzonder, als ik naar jouw top 10 kijk R & P, dat je dit zo laag cijfer geeft. dit is het toppunt van originaliteit, wat mij betreft vlak achter madlib zit. vernieuwend, en ook weer niet te vergelijken met flying lotus, het is nog wat excentrieker.

RedLightCityBoy
Fantstische muziek! maar ik merk nu dat op Lurk ookal de sample van Wind Parade van Donald Byrd zit. (dat heb ik nu al iets van tien keer meegemaakt op verschillende albums).

tuktak
vorige plaat had nog veel meer die madlib vibe, deze plaat is iets strakker en electronischer, minder hiphop. gaat meer de kant van warp op, al is flying lotus natuurlijk redelijk andere koek. zelf trek ik een release als deze veel beter dan flying lotus, die toch wat agressiever, wilder, platter is. Nou sloeg dat afgelopen jaar erg aan, het iets meer hiphop georienteerde is echter veel meer mijn straatje. sterke release weer van dr who dat.

Rene1979
Ik mis die rapper Jneiro op deze plaat klinkt verder erg goed....Maar kan mijn aandacht er nooit bijhouden bij alleen instrumentaal