Ben Klock - One (2009)

Label: Ostgut

1. Coney Island (8:12)
  2. Goodly Sin (7:44)

met Elif Biçer

3. Check for Pulse (6:23)
  4. Underneath (4:58)

9. In a While (3:59)
  10. Init Two (5:07)
  11. Gold Rush (6:46)
  12. Grip (4:58)
  13. Thirteen Rounds (4:16)
avatar van vlsander
Wat is dit een ongelooflijk sterk album. De opener brengt je meteen in de juiste stemming. Voor de rest van het album oerdegelijke techno, die perfect de huidige sfeer van Berghain weergeeft. Het Ostgut Ton is wat mij betreft voorlopig wat overroepen (de releases van Shed en Marcell Dettmann zijn van een zeer hoog niveau, maar om het daarom direct tot label van 2008 uit te roepen...) maar dit album is ongelooflijk sterk! 2009 is goed begonnen!

tuktak
typische duitsse techno,waarbij het hoogtepunt absoluut in het begin ligt in de eerste tracks,om daarna redelijk in te kakken. het geluid van klock is te eenvormig om een geheel album te kunnen blijven boeien. hij probeert het wel maar de duitse degelijkheid had blijkbaar toch de overhand waardoor de probeersels verzanden in niemandsdalletjes. jammer dat het niveau van het begin niet is doorgetrokken,dan was dit echt een topper geweest.