Badfinger - The Very Best Of (2000)

Label: Apple

1. No Matter What (2:59)
  2. Day After Day (3:11)
  3. Baby Blue (3:37)
  4. Name of the Game (4:25)
  5. Maybe Tomorrow (2:51)
  6. Come and Get It (2:22)
  7. Rock of All Ages (3:17)
  8. Carry on Til Tomorrow (4:49)
  9. Midnight Caller (2:48)
  10. We're for the Dark (3:53)
  11. I'll Be the One (2:51)
  12. Without You (4:40)
  13. I'd Die Babe (2:34)
  14. It's Over (3:27)
  15. When I Say (3:07)
  16. Dennis (5:18)
  17. Lonely You (3:45)
  18. Love Time (2:19)
  19. Meanwhile Back at the Ranch / Should I Smoke (5:26)
Father McKenzie
Vanochtend op de rommelmarkt gevonden, ook nog eentje van Dick Dale.
Deze staat nu op, het is genieten, ik ken die songs uiteraard, maar nu heb ik echt een Badfinger plaat in de kast staan.

Come and get It is een nummer dat ze kregen van Paul McCartney, toen die Beatle op een blijkbaar creatief hoogtepunt verkeerde, hij schudde toen vele mooie dingen uit zijn Beatlesmouw.

Without You is later door dronkelap Harry Nilsson op magistrale wijze gevovered en dat werd terecht een wereldhit, later nog spectaculair verkracht door f*ckin' Mariah Carey; of Curry, hoe heet die trien...?

Topcolllectie songs van de toch leuke Badfinger.

Da's geluk hebben, maat. No Matter What lekker hard op de koptelefoon. Geweldig!!!!!!!!

avatar van beaster1256
Badfinger is altijd een zeer onderschatte groep gewest maar wel een hele goeie !!!

beaster1256 schreef:
Zeker tijdens de periode van Applle Records was Badfinger waren hun lp's uitermate "top". Helaas is de periode daarna, desastreus geëindigd met de dood van Pete Ham, de leading man van.de groep. Met name hun lp Straight Up is geweldig. Gelukkig wordt deze in oktober, dit jaar, digitaal geremasterd uitgebracht door Apple. Een appeltje voor de dorst? Misschien wel, maar beter dan niets.

avatar van LucM
Badfinger lijkt qua sound sterk op the Beatles. Niet zo verwonderlijk want Come and Get It was geschreven door Paul McCartney en hun platen verschenen ook op het Beatles-lable Apple.
Toch eens een album van hen aanschaffen.

Er is zelfs een demo versie van de Beatles, die het voor hen voorspeelden. Uit mijn hoofd: Die staat op de Anthology-box. Nr 3 om precies te zijn (ff gauw opgezocht). Leuk niemandalletje van McCartney. Hit voor Badfinger