Eugene McGuinness - Eugene McGuinness (2008)

Label: Domino

1. Rings Around Rosa (2:35)
  2. Fonz (2:19)
  3. Wendy Wonders (3:57)
  4. Moscow State Circus (4:35)
  5. Those Old Black & White Movies Were True (2:48)
  6. Nightshift (1:37)
  7. Atlas (2:54)
  8. Knock Down Ginger (3:09)
  9. Crown the Clown (2:57)
  10. Not So Academic (3:31)
  11. Disneyfied (2:31)
  12. God in Space (3:51)
Poeh wat lekker allemaal
Muzikale duizendpoot schiet me stiekem door het hoofd als ik hier naar luister, al lijkt het in de verste verte niet op Beck, waar die term voor mij vandaan komt. En alsnóg zie je hier alles behalve een standaard pop-werkje op terugkomen. Eugene McGuiness schuwt nergens terug voor een experiment, maar experimenteert ook niet om het experimenteren (als je begrijpt wat ik bedoel xD). Ik hoor hier graag nog meer van!
Hoogtepunt is Those Old BW Movies Were True. Een koortje, wat viooltjes, en prachtige piano en z'n mooie hoge stem erdoorheen, werkelijk genieten! De andere tracks zijn minstens evenveel aandacht waard trouwens!

(verwijderd)
En de volgende Eugene is er alweer, Eugene & The Lizards - Glue.. ik ben benieuwd

Die volgende Eugene is er - en hoe! ;D Mooie plaat geworden, als iemand hem erop wil zetten... Leuk achtergrondverhaal zit daarbij: http://www.dominorecordco.com/images/artists/eugene__the_lizards/Eugene-&-The-Lizards-EP-PR-.jpg

Social_Mask
Wát een plaat!

Van begin tot eind is het genieten. Zoals Clor al aangeeft is het geen standaard pop album geworden, maar de luisteraar wordt overvallen door allerlei piepjes. Maar het resultaat is niet minder dan geweldig. De prachtige hoge stem past er ook perfect bij.

Ik durf zelfs te beweren dat dit album één van de beste is van het afgelopen decennium. Werkelijk schitterend. Hoogtepunt na hoogtepunt en ik overdrijf niet - voor de verandering. Ga dit luisteren!

Social_Mask
Niemand die dit kent? Jammer...

avatar van o0.
o0.
nieuw!
Kijk erg uit naar zijn volgende plaat