Liquorice - Listening Cap (1995)

Label: 4AD

1. Trump Suit (4:15)
  2. Team Player (3:47)
  3. Keeping the Weekend Free (3:04)
  4. Drive Around (5:51)
  5. Cheap Cuts (2:58)
  6. Trump Suit Edit (1:14)
  7. Jill of All Trades (3:23)
  8. No Excuses (3:54)
  9. Breaking the Ice (6:06)
  10. Blew It (2:33)
reamond
Het slechtste dat 4AD ooit heeft uitgebracht. Kan me niet voorstellen dat Ivo dit beluisterd heeft....

avatar van Wauze
Inderdaad een cd van niks! Had m 'blind' gekocht omdat 4AD toch voor een bepaalde soort kwaliteit staat. Dit keer dus niet. Melige 'tussen de schuifdeuren' muziek. Verantwoord amateuristisch gedoe.

avatar van wendyvortex
Even wat tegengewicht bieden:
Band met His Name Is Alive-connectie (en eigenlijk het allerbeste HNIA-album).
Kleinschalig en intiem: Ja
Melig: nergens

Volslagen onbekend album dat al sinds 1995 regelmatig z'n rondjes draait in m'n CD-speler.
Aardser dan de meeste 4AD-releases.
Meesterwerkje (en daar neem ik niets van terug).

1,5
Dat Warren Defever c.s hieraan meedoen, biedt nog geen succes- en/of kwaliteits garantie. De eerste 2-3 van HNIA heb ik hoog zitten, maar dit album - gekocht in een 'bundeltje' is van een vervelende dreinerigheid. Meesterwerkje wellicht als je net je eerste gitaarles hebt gehad, zelfs een zoutloos dieet biedt nog meer smaak en afwisseling dan dit abum.

1,5
Nog maar eens gedraaid dankzij het nalopen van de cd-kast; 4AD heeft veel moois voortgebracht, zeker in het eerste decennium. Dit album hoort daar echt niet bij, je zou er haast het plafond van gaan harken of de tuin gaan witten.