ABBA - The Singles (1982)

Alternatieve titel: The First Ten Years

Zweden
Label: Polar

1. Ring Ring (3:03)
  2. Waterloo (2:44)
  3. So Long (3:05)
  4. I Do I Do I Do I Do I Do (3:16)
  5. S.O.S. (3:19)
  6. Mamma Mia (3:30)
  7. Fernando (4:10)
  8. Dancing Queen (3:49)
  9. Money Money Money (3:04)
  10. Knowing Me Knowing You (4:02)
  11. The Name of the Game (3:57)
  12. Take a Chance on Me (4:05)
  13. Summer Night City (3:28)
  14. Chiquitita (5:21)
  15. Does Your Mother Know (3:13)
  16. Voulez-Vous (5:08)
  17. Gimme Gimme Gimme (A Man After Midnight) (4:48)
  18. I Have a Dream (4:40)
  19. The Winner Takes It All (4:52)
  20. Super Trouper (4:10)
  21. One of Us (3:55)
  22. The Day Before You Came (5:48)
  23. Under Attack (3:43)
avatar van dazzler
Vreemd dat deze allereerste, volledige carrière overschouwende,
dubbele verzamelaar nog niet op MuMe stond ... Ik voegde hem toe.

Toen bleek dat Abba in 1982 nier verder meer zou komen
dan de twee singles The Day before You Came en Under Attack,
lag er met de kerstdagen meteen een 23 track verzamelaar klaar.

Heel mooie hoes en ook de beide binnenhoezen tonen
4 grote bandfoto's uit de verschillende fases uit hun carrière.
Abba bracht klassepop ... een mooie herinnering op vinyl.

avatar van gaucho
Ik heb 'm ook nog liggen, zowel op LP als op CD (al is hij niet meer als zodanig verkrijgbaar, geloof ik).

Later ingehaald door uitgebreidere dubbele compliaties op CD, maar in feite is dit een prima verzamelaar, met bijna alle singles die er toe doen.
Dat Honey honey en Head over heels er niet op staan, vond ik destijds geen probleem, maar ik miste destijds wel mijn favoriete Abba-nummer Eagle. Maar die schade heb ik natuurlijk al lang en breed ingehaald.

Prachtige hoes ook inderdaad.

avatar van dazzler
Ik bedacht mij plots ... de titel van deze verzamelaar ...

The Singles ... De Alleenstaanden.
Aan het eind van het verhaal waren beide koppels weer gescheiden.

Zit wat in ...

avatar van Pinsnider
Ha! Wat een lollige gedachtengang!!
Maar toch denk ik dat de platenmaatschappij nog dat dat het echt om de liedjessingles ging, gezien de ondertitel "the first ten years". Ze dachten toen ws dat er nog minstens tien jaar bij aan zouden worden geknoopt..??

Heerlijke verzamelaar trouwens. Lekker compact en compleet vergeleken met latere compilaties.

Ongekend succesvol en veel leed achter de soms heel frivole liedjes, met een enorm sterk slot ( de laatste 7 nummers ).

avatar van Casino Boogie
Als tiener dit album talloze keren beluisterd op de bandrecorder van mijn ouders die op zolder stond, wat een waanzinnige verzamelaar. Later nog eens op 2CD gekocht. Slechts 1 klein minpuntje; Eagle staat er niet op. En nooit geweten dat de kortere versie van The Name Of The Game op dit album een US promo was.