Björk - Telegram (1996)

IJsland
Electronic / Pop
Label: One Little Indian

1. Possibly Maybe [Lucy Mix] (3:03)
  2. Hyperballad [Brodsky Quartet Version] (4:21)
  3. Enjoy [Further Over the Edge Mix] (4:21)
  4. My Spine (2:33)
  5. I Miss You [Dobie's Rub Part One Sunshine Mix] (5:35)
  6. Isobel [Deodato Mix] (6:11)
  7. You've Been Flirting Again [Flirt Is a Promise Mix] (3:20)
  8. Cover Me [Dillinja Mix] (6:22)
  9. Army of Me [Massey Mix] (5:18)
  10. Headphones [Ø Mix] (6:17)
  11. I Miss You [Original Mix] * (3:59)
zware bassen en erg maffe samples. vet remix album van post; beter als post zelf vind ik

avatar van Kos
Kos
De Dillinja versie van Cover me

avatar van Onderhond
Zeer gevarieerd album dit, wat zo zijn positieve en negatieve kanten heeft. Enkele zeer knappe nummers, enkele degelijke remixes, maar enkele zware missfires. Heb wel een lichtelijk andere versie dan deze die hier staat, maar soit.

Openen doet het album met een LFO mix van "Possible Maybe". Degelijk, hoewel ik de bewerking van de zanglijnen niet echt geslaagd kan noemen. Verder wel een rustig, degelijk trackje, vooral gekenmerkt door enkele lekkere bassy beats. Wat volgt is een werkelijk vreselijk mix van "Hyper-Ballad". Zo erg dat ik deze net als de "Isobel" remix maar zo snel mogelijk weer verwijderd heb. Die missfires waar ik over sprak dus. Hopeloos zoete nummers. De remix van "Enjoy" daarentegen is één van de hoogtepunten van het album. Lekkere distorted basses met leuk samplegeklooi en licht gepruttel. Daarna krijgen we een nogal experimenteel mixje van "My Spine". Jammer genoeg vooral een bewijs dat Björk's stem toch echt muzikale ondersteuning nodig heeft om mooi te klinken. Gevolgd door een lekker chille mix van "I Miss You". Zeer aangenaam trackje, dat aardig wegdroomt. Ook de mix van "You've Been Flirting Again" is een wegdromer, hoewel deze toch net te cheesy uitvalt om echt van te genieten vind ik. Had wat subtieler gemogen.

De mix van "Cover Me" is een dnbversie van het nummer. Aardig nummer, maar net iets te flauw en te droog om echt te kunnen overtuigen. Dan doet de intro van de "Army Of Me" mix het wat beter. Jammer verwatert het nummer redelijk snel, zodat ook dit geen echte topper is. De "Headphones" remix gaat de (dark) ambient toer op, met langgerekte waves en spaarse pianoklanken, na een tijdje vergezeld van eenzame (soms licht bewerkte) zanglijnen. Prachtige track, en zeker één van de hoogtepunten. Als afsluiter krijgen we nog een LFO mix, deze keer van "Hyper-Ballad". Mooi melodisch nummertje dat in combinatie met de prachtige stem van Björk een waardige afsluiter van het album is.

Al bij al een boeiende mix, maar toch een tekort aan echte uitschieters. 3*

avatar van OldRottenhat
Wat is de Ø Mix van Headphones toch vet!