Exos - Q-Box (1999)

Electronic
Label: Thule

1. Haus Í Krukku (6:34)
  2. Áttfalt (6:42)
  3. Gegnum Skráargat (10:03)
  4. Spællt (3:56)
thejazzscène
Mooie minimal techno met een koude gloed à la Basic Channel. Aanrader om de overstap te maken van warm naar koud.
Van Argentijnse of Chileense minimal tech naar Duitsland met een tussenstop in Ijsland. En dus ook een tip voor T.O.

avatar van T.O.
Ok Vrij obscuur dit volgens mij?

thejazzscène
Obscuur van geluid of van artiest? Exos Discography at Discogs

Het heeft wel wat weg van bepaalde Basic Channel nummers maar sommige geluiden (met name de beats vooral) vind ik heel up-to-date klinken. De beat van dat eerste nummer bijvoorbeeld, heeft een mooie voorwaartse drive. Hij zou wat mij betreft zo door Villalobos kunnen gemaakt zijn. Dat maakt het zo'n mix tussen de twee kanten (warm/koud) en dat vind ik wel knap. Kwalitatief werk dat alle elementen heeft om de lustige minimaltechno luiseraar te voeden.

avatar van T.O.
Eindelijk eens goed beluisterd, hoewel bovenstaande tip van elf jaar geleden is en de user zich twee jaar later heeft uitgeschreven. Enfin

Fijne dubtechno inderdaad, met het subtiele tweede nummer als uitschieter.