Copperhead - Copperhead (1973)

Label: CBS

1. Roller Derby Star (4:16)
  2. Kibitzer (3:40)
  3. A Little Hand (4:59)
  4. Kamikaze (5:24)
  5. Spin Spin (3:17)
  6. Pawnshop Man (5:28)
  7. Wing-Dang-Doo (4:02)
  8. They're Making a Monster (7:34)
Hoes en jaar van uitgifte komen niet overeen met de tracklist.
De tracklist is van Cipollina's Copperhead, de hoes en jaar van uigifte zijn van de gelijknamige band die pas in de 90-er jaren is opgericht !
De plaat van Cipollina's Copperhead is een echte rock klassieker.

avatar van jorro
Volgens het berichtje hierboven zou dit een echte rock klassieker moeten zijn. Vandaar al die berichten en stemmen bij dit album
Ik heb het album beluisterd en begrijp niet waarom dit een rock klassieker zou moeten zijn.
Volgens mij is het dertien in een dozijn rock. Het openingsnummer is nog wel aardig, daarna zakt het terug naar een bedenkelijk niveau.
In Kamikaze is de zang bar slecht. Tegen het valse aan.
Met Pawnshop Man wordt nog een poging gedaan het niveau weer wat op te krikken, maar met opvolger Wing Dang Doo is het weer terug naar af. De afsluiter is nog wel OK.
Hoe dit album in de jaarlijst 1974 van Oor is terecht gekomen (gedeeld 48e) is mij een raadsel. In de pop-encyclopedie komt deze rock klassieker ook niet voor.