Jesu - Pale Sketches (2007)

Label: Avalanche

1. Don't Dream It (5:30)
  2. Can I Go Now (5:49)
  3. Wash It All Away (5:22)
  4. The Playgrounds Are Empty (5:37)
  5. Dummy (6:46)
  6. Supple Hope (6:38)
  7. Tiny Universes (4:59)
  8. Plans That Fade (5:45)
avatar van lykathea
Waarschijnlijk één van de mindere van Jesu, want het zijn niet voor niks nummers die het om welke reden dan ook niet haalde op hun originele cd.

En toch vond ik dit een heerlijk album, ook tevens mijn eerste kennismaking met Jesu. Niet vaak hoor ik zulke ogenschijnlijk simpele muziek, zo effectief uitgevoerd worden. Normaal gesproken heb ik helemaal niks met dit soort industrial geexperimenteer, maar dit wist mij wel te bekoren.

De herhaling van lyrics en instrumenten klinken niet als een truucje om catchy te zijn, maar brengen mij in een soort trance. Heerlijke wegdroom muziek.

Als dit dan ook echt een van de mindere van Jesu is, staat mij nog een hoop goeds te wachten.

Hoogtepuntje vind ik toch wel The Playgrounds Are Empty.