Good Will Hunting (1997)

Score / Pop
Label: Capitol

1. Elliott Smith - Between the Bars [Orchestral] (1:09)
  2. Jeb Loy Nichols - As the Rain (4:51)
  3. Elliott Smith - Angeles (2:55)
  4. Elliott Smith - No Name #3 (3:10)
  5. The Waterboys - Fisherman's Blues (4:19)
  6. Luscious Jackson - Why Do I Lie? (3:27)
  7. Danny Elfman - Will Hunting (2:41)
  8. Elliott Smith - Between the Bars (2:21)
  9. Elliott Smith - Say Yes (2:15)
  10. Gerry Rafferty - Baker Street (4:08)
  11. Andru Donalds - Somebody's Baby (3:10)
  12. The Dandy Warhols - Boys Better (4:32)
  13. Al Green - How Can You Mend a Broken Heart? (6:18)
  14. Elliott Smith - Miss Misery (3:12)
  15. Danny Elfman - Weepy Donuts (3:48)
avatar van Zachary Glass
Ik ken de soundtrack niet helemaal, maar "Miss Misery" van Elliot Smith is wél een prachtsong. Grappig trouwens - hoe Elliot Smith in dat jaar de oscaruitreikingen mocht opluisteren met z'n fragiele popsongs. Iedereen uit Hollywood was laaiend enthousiast over die kerel met z'n rare muts.

neo (crew)
3 sterren enkel en alleen om die paar Danny Elfman tracks. De promo en sampler die zijn pas de moeite waard!

avatar van RWL
RWL
neo schreef:

De promo en sampler die zijn pas de moeite waard!

De promo zeker, al duurt die maar een paar minuten (20 ofzo).
De sampler vind ik zelf niet zo boeiend (al heb ik hem wel ). Daar staan maar 7 nummers op, niet eens in de originele versie. Zonde.

Maar deze CD zelf is natuurlijk heel goed, al hou ik zelf meer van de filmscore ipv de muziek die voor een film gebruikt is.

neo (crew)
Amen

Ik vind die Orchestral version van Between the bars zo prachtig...jammer dat het maar iets meer dan een minuut duurt. Zou hij meerdere songs in zo versies hebben? Ik vind het geweldig klinken...

Ik moet deze film nodig herzien. Toen ik hem destijds in de bioscoop zag, kende ik Elliott nog niet. En ik zie nu pas dat er veel meer Elliott-liedjes dan alleen Miss Misery opstaan...

Ik kende Elliott ook helemaal nog niet, maar ik was op slag verliefd. En ik was niet de enige, gezien zijn mainstream succes dankzij de film.

Nee, hij heeft toen zelfs een oscar gewonnen toch? Voor Miss Misery? Of een ander beeldje. Wel gek trouwens dat ie er niet meer is.

Nee, niet gewonnen wel genomineerd. Weet niet of hij wel de Golden Globe had gewonnen, maar vrees van niet..

avatar van Reint
Ik was verrast gisteren toen ik zomaar opeens Elliott Smith langs hoorde komen bij die film. Aan het eind, toen Miss Misery werd gedraaid, kwam ik er pas achter dat dit dan die film moest zijn waar Elliott Smith enige bekendheid mee heeft gekregen.