Pink Fairies - Live at the Roundhouse 1975 (1982)

1 stem

Label: Big Beat

1. City Kids
  2. Waiting for the Man
  3. Lucille
  4. Uncle Harry's Last Freakout
  5. Going Down
Hawkhead
Een geweldige opname van een chaotisch reünie-concert. Halverwege het concert kwamen Lemmy en Nik Turner van Hawkwind ook nog meespelen (op de LP zijn ze weggemixt), zodat er twee gitaren, twee basgitaren en twee drummers te horen waren! Wat de LP (naar mijn mening), vooral zo goed maakt, zijn de gitaar-duels die uitgevochten worden tussen de rivalen Paul Rudolph en zijn opvolger Larry Wallis, met als hoogtepunt Uncle Harry's Last Freakout. Snoeiharde rock & roll met opgevoerde covers van Lucille, Going Down en Waiting for the Man. De laatstgenoemde vormt met City Kids ook een hoogtepunt. Ik ken behoorlijk wat versies van Waiting...maar heb nooit een betere gehoord dan deze.