Phenomena - III (1993)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: Castle

1. Rock House (4:17)
  2. Banzi (4:38)
  3. What About Love (5:03)
  4. Into the Fire (4:25)
  5. A Whole Lot of Love (5:39)
  6. Secret of Love (3:56)
  7. If You Want to Rock (4:21)
  8. How Much Do You Love Me (3:59)
  9. Shape It Up (3:41)
  10. Rock My Soul (5:04)
Wembleyfever
Brian May (Queen) speelt gitaar op A Whole Lot of Love.

avatar van Rinus
Weer een klasse plaat van dit project. Alleen is dit in eerste instantie nooit uitgebracht in Nederland. Ik vond in de uitverkoopbakken per ongelijk een USA versie op CD.

avatar van vielip
Van de eerste 3 vind ik deze de minste. Dat neemt niet weg dat op dit album nog genoeg moois te vinden is!

avatar van BlauweVla
Dit album heeft de beste productie van de eerste 3 vind ik. Het heeft qua nummers minder filmische teksten, wat het doel was van de vorige plaat, een soundtrack maken voor een film (wat meestal andersom gebeurt...). Die film kwam er overigens niet.
Dit album heeft meer nummers over relaties, kijk maar naar het woordje 'Love' in de titels. Verder een nummer of 2 over rockmuziek. Al met al mist het de mystiek van de eerste 2 platen, zo zou het kunnen lijken dat er minder inspiratie aanwezig was. Toch is het wel een goed album dat lekker de speakers uit knalt. Ik mag de zang ook wel, van Keith Murell, die ik verder nooit op een rock album terug heb gehoord helaas...

avatar van Gommans
Ik mag de zang ook wel, van Keith Murell, die ik verder nooit op een rock album terug heb gehoord helaas... [/quote]

Hij zingt mee op Growing up the hard way van Mama’s Boys... een leuke cd met enkele sterke songs.

avatar van vielip
Klopt, ook een prima album!