Happy Mondays - Squirrel and G-Man Twenty Four Hour Party People Plastic Face Carnt Smile (White Out) (1987)

Electronic / Pop
Label: Factory

1. Kuff Dam (3:06)
  2. Tart Tart (4:25)
  3. 'Enery (2:23)
  4. Russell (4:53)
  5. Olive Oil (2:37)
  6. Weekend S (2:23)
  7. Little Matchstick Owen (3:43)
  8. Oasis (3:46)
  9. 24 Hr Party People (4:40)
  10. Cob 20 (4:21)
fastpulseboy
leuke eerste happy mondays....

avatar van levenvergeten
24 Hour Party People is gewoon een heel leuk nummer.

en de rest ook!

tondeman
Er wordt mij niets gevraagd, dus: Fantastisch album!

ja he

Vandaag nog maar eens uit de kast getrokken, deze,

Lijkt me duidelijk waarom.

tondeman
Wat een gestoorde, vette plaat... misschien toch wel hun beste (ik neig er wel naar)? Het heeft karakter, klinkt een beetje kwaad zelfs, soms.
Het funkt, het rockt, het heeft prachtige melodietjes (Olive Oil, Oasis ), de lyrics zijn debiel en fantastisch op hetzelfde moment.... Wat een band

avatar van Apsjar
Haha...debiel en fantastisch tegelijk. De beste omschrijving die ik ooit hoorde/las van de Mondays!

avatar van wibro
Minder dan hun meest succesvolle album "Pills 'n Thrills", maar niettemin een prima debuut en wat is dat '24 Hour Party People" toch een keigoed nummer. Dat swingt gewoon als een tiet. Ik had dat nummer voor het eerst gehoord in die film met dezelfde naam van Michael Winterbottom die voor mij nog steeds geldt als een van de beste muziekfilms die ooit gemaakt is. De Happy Mondays behoren voor mij tot de betere Britpop bandjes van de jaren tachtig en negentig.

avatar van T.O.
wibro schreef:

Tony Wilson: You know, I think that Shaun Ryder is on a par with W.B. Yeats as a poet.
Yvette: Really?
Tony Wilson: Absolutely. Totally.
Yvette: Well, that is amazing, considering everyone else thinks he's a fucking idiot