Kubus - Kubus Biets Instrumentals Vol. 1 (2009)

Label: Dogs Bollocks

20. Ey
  21. Stroopwafel
  22. King
tuktak
kubus is toch wel een unieke producer, zeker voor nederlandse begrippen. deze instrumentals laten je horen dat deze man erg veelzijdig is, en continu een experimenteel en persoonlijk tintje aan het genre meegeeft. de beats zijn ook zonder raps de moeite waard, 22 tracks is wellicht net iets aan de lange kant, maar zelf heb ik daar weinig problemen mee.

avatar van thomzi50
Beter dan verwacht. Sommige tracks zijn wel wat langdradig en eentonig, het hele album had ook wat korter gekund, maar andere beats zijn toch gewoon ijzersterk. Viel me op dat ik sommige beats zelfs minstens even goed vond als instrumental dan met vocals (van Bang Bang) eroverheen.

waarom is hij toen weggegaan bij top notch?
daar die hij het toch wel goed?

Relax
Zelfstandigheid.

avatar van thomzi50
Bang Bang.

thomzi50 schreef:
Bang Bang.

had ie ruzie met Bang Bang?

avatar van nognooit
Toen dit album werd aangekondigd begreep ik dat het om nieuwe instrumentals zou gaan en daar een album vol van.
Helaas was dat niet zo en zijn dit grotendeels de instrumentals van de nummers die Kubus eerder maakte met Bang Bang.

Dat waren echter geen verkeerde instrumentals en aangezien ik het niet zo met Bang Bang heb, zag ik hier wel potentie in.
Echter lijken veel beats niet zo lekker te werken zonder vocalen. De eenvoud en eentonigheid word bij sommige beats wel erg duidelijk. Gelukkig zijn er ook beats die wél erg fijn werken zonder vocals, maar dat zijn er slechts een handje vol en dat is te weinig voor een plaat met tweeëntwintig nummer.

Jammer, hopelijk komt er binnenkort weer werk uit van Kubus mét vocals, zoals dat aankomende album van Jawat waar al jaren over gesproken wordt?