CunninLynguists - Strange Journey Volume One (2009)

Label: QN5

1. Departure [Intro]
  2. Nothing But Strangeness

met Looptroop Rockers en Hilltop Hoods

3. Lynguistics [Live]
  4. Move
  5. Inverse - Spark My Soul

met Substantial

6. Never Come Down (The Brownie Song)
  7. Hypnotized

11. Georgia [Remix]

met Killer Mike en Khujo Goodie

12. K.K.K.Y. [Remix]

met Skinny DeVille, Fish Scales, Young Chu en Sheisty Khrist

13. Don't Leave (When Winter Comes)

met Slug

14. Tonedeff - The Distance
  15. Broken Van (Thinking of You)

met Mac Lethal

16. Billy Joe's Garage (To Be Continued)
avatar van Chrisseh
Ik vind dit album toch best aardig hoor, de nieuwe tracks zijn zo slecht nog niet. Kno laat zien dat hij het nog steeds kan. Alleen jammer dat het geen 'volwaardig' album is...
'Die for You' van Mr. Sos is een van m'n favorieten.

avatar van Kos
Kos
Kill_illuminati schreef:
Ik vind de cover wel erg mooi.

Eens!

P-DawG
The Distance, damn...

avatar van MurryMusic
Oh lawd, een nieuwe cunninlynguists
issie goed?

avatar van MJ_DA_MAN
Geen volwaardig nieuw album zoals al eerder aangegeven.

avatar van Aghora
Jup, en dat blijft zonde want er staan een paar erg goede nummers op(Never Come Down, Don't Leave, The Distance). Als ze iets meer moeite hadden gedaan om er een volwaardig album van te maken had het een prima cd kunnen zijn. Nu zit ik toch telkens een boel nummers te skippen. Vooral de live versie van Lynguistics is afschuwelijk, en staat dan niet eens op het einde van de cd maar als nummer 3...

avatar van Chrisseh
MJ_DA_MAN schreef:
Geen volwaardig nieuw album zoals al eerder aangegeven.
Maar wel de moeite waard

avatar van BZN
BZN
Dit album begint gelijk met een lekker nummer, nothing but strangeness, basic track maar erg fijn en toch soulful.
die live track vind ik niet echt nodig maar oké daar nemen we maar genoegen mee.
een paar tracks verder komt Spark my Soul, een goed nummer met een boodschap..

Never Come Down die inmiddels al redelijk bekend is, leuk nummer, niet veel bijzonders alleen de productie is tight!

hier na komen nog heel wat dope tracks, ik wil Broken Van nog even noemen, deze track is gewoon not normal, erg dope!

ondanks dit niet het beste album van deze crew is, geef ik dit album toch een 4,5!

doei

ps. er had wel wat meer op gemogen, inplaats van die live track of zo

Xtended
Vind het een zeer goeie album, werd gepost op een site die ik regelmatig bezoek. Nooit van ze gehoord maar dacht probeer het maar.

Ik heb ervan genoten en draai bepaalde nummers nu nog steeds, zoals Distance en Don't leave me (vooral door Slug van Atmosphere). Kan niet wachten op volume 2 die binnekort zal komen.

avatar van Kill_illuminati
Ik zou ook hun eerdere releases luisteren.

Xtended
Zal ik zeker doen. Heb al gezien dat ze er een paar hebben, van een paar jaar terug. Nu nog kijken hoe aan ze moet komen.

avatar van thgryda
Damn wat is het toch jammer dat ze destijds gewoon geen album hebben gemaakt van a strange journey... Op dit album staan met nothing but strangeness, move, never come down en dont leave me weer vier dikke tracks van de lynguists en ook inverse en hypnotized zijn erg goede tracks. Op het tweede a strange journey album zijn er ook een zevental erg dikke tracks. Tel daarbij de gastbijdrages van mr sos en tonedeff en je komt aan 15 erg dikke tracks.

Hadde ze deze tracks nu samengevoegd, kno er een dikke intro, gepaste outro en een tweetal goeie intermezzos er bij laten doen zodat een mooi geheel wordt. Dan had je gewoon weer een ijzersterk vijfde ! album... Heel erg jammer dat ze er twee projectjes van maken en het geheel opvullen met een paar liveversies en skits en wat remixen. Zodat je op beide platen het gevoel van een mixtape had terwijl er een album had kunnen komen met een twintigtal tracks, zelfs de remixen mochten er op einde als hidden tracks bij voor mij, dat album zou zeker een 4.5 waard zijn... Nu is het twee keer 3.5.

Misschien zelf enkel luisteren door de 15 beste tracks van beide volumes samen in een playlist te zetten en zelf ze in een samenhangende volgorde te plaatsen ...

avatar van josbosvos
mooie hoes!

avatar van Rhythm & Poetry
Meer tracks bevallen me, maar ik blijf met name de remixes erg matig vinden. De nieuwe rappers bakken er helemaal niets van en dat terwijl de beats zo dope zijn. K.K.K.Y. bijvoorbeeld, aan die track is toch weinig te verpesten omdat de beat al zo hard is, nou deze rappers krijgen het gewoon voor elkaar.

Never Come Down vind ik nu wel erg sterk en Don't Leave blijft ook geniaal.

avatar van WeztSide
Never Come Down, wat een track!!!

avatar van He$$el_01
Rhythm & Poetry schreef:

Never Come Down vind ik nu wel erg sterk en Don't Leave blijft ook geniaal.

Zijn er nog meer 'nieuwe rappers' naast Natti dan?

avatar van Rhythm & Poetry
Alle gastartiesten stonden niet op de originele versies.

avatar van Nr.4
Geinig 'album' van de CL met de nodige humor. Vind Skinny Deville op de KKKY remix gruwelijk. Ze hadden deze van mij wel samen mogen voegen met beste tracks van het tweede deel trouwens, zoals thgryda al voorstelt.

avatar van Silky & Smooth
Jammer van de remixes en live-track die niets toevoegen. Voor de rest goed album.