King Koncepts - Project: Ambershine (1997)

Label: Kemetic Suns

1. Open Sky Intro (2:51)
  2. Remember? (5:13)
  3. Ballad Pt. 1 (4:22)

met Evil East

4. I'd Like to Know (6:47)

met The Artist Presently Known As Me

5. The Prophecy (2:48)

met Merle Corey

6. Book of the Dead [Remix] (4:14)

met Evil East

7. Vicious Betrayal (4:24)
  8. Two M.F.'s Troopin 2 the Sun (5:41)
  9. 360° Beat (1:11)
  10. We & Dem (4:55)
  11. The Gate (6:05)

met Bad Batz Maru en Merle Corey

12. Travelin' (1:05)
  13. Present Tense [Remix] (4:39)
  14. El Cantanto (4:49)
  15. Amber Shine Outro (0:47)
avatar van Sjaakspeare
Fantastisch dat hij er nu toch ineens op staat. Ik vind het namelijk een miraculeus goed album. Het heeft beats die nog dromeriger zijn dan die bij Elementalz van The Brotherhood, wat ik een zeer sterk album vind. Bovendien bevatten de beats voldoende afwisseling op zichzelf en zijn ze geraffineerd genoeg om mij te kunnen intrigeren. Als daar dan ook nog eens bijkomt dat de raps van een heel hoge kwaliteit zijn, met treffende ritme-accentuaties, fijne stemmen, mooie teksten en verfrissende intonaties, wat nu juist precies het geval is, kan een album voor mij niet meer stuk. Dat dit album dan 'toevallig' ook nog eens een heerlijk mysterieus en bovenal wonderbaarlijk voorkantje heeft maakt het vervolgens helemaal compleet.

Ach wat, ik geef het gewoon 5 sterren.

avatar van Osiris Apis
Hé hij staat er op. Ik vroeg me af of hij er al opstond, toen ik de naam tegen kwam in het topic toevoeghulp.

RedLightCityBoy
Dit vind ik vreemd, ik heb precies deze grote zo scherp weten te krijgen als nu en bij mij werd het afgekeurd? nou ja, hij staat er in ieder geval op, daar gaat het om.

I'd Like to Know is in iedergeval een parreltje! heb het album een tijdje terug beluisterd en het was best dope. Het klonk wel erg underground, met rof zacht geluid, maar desondanks dat toch een strak album.

EDIT: Ik krijg binnenkort waarschijnlijk wat foto's van een collega van King Koncepts om bij de artiestenpagina te plaatsen. (er staat er nog geen een op het internet).

avatar van Sjaakspeare
Is die Bad Batz Maru echt Murs?

Harco

Wat slowchat verwijderd.

avatar van FlyLo
Is dit ook ooit gerereleased op CD?

RedLightCityBoy
Nee.

avatar van thtboz
iemand een idee hoe en waar ik hem dan kan beluisteren?

avatar van Sjaakspeare
Door een afspeellijstje te maken op JijBuis is één optie.

avatar van FlyLo
Een PM sturen naar P-Dawg is een andere optie

P-DawG

avatar van thgryda
Dit is enkel op cassette uit ? Grappig, toch te vinden, kwaliteit zal minder zijn maar toch maar eens checken

avatar van Rhythm & Poetry
Geweldige hiphop. Ouderwets. Goed samplewerk, soepele raps. Het zorgt voor een heerlijke rauwe sfeer, de toevoeging van soul geeft het een warme gloed.

avatar van ijsduivel
Het duurde even, maar ik heb hem nu binnen.
Als ik die reacties zo lees, verwacht ik er veel van.

avatar van Rhythm & Poetry
Houd ons op de hoogte!!!

avatar van ijsduivel
Ik luister het album nu voor de 3e keer, en ik twijfel over 3.5 en 4*

Het klinkt allemaal wel lekker, maar er zijn geen echte uitschieters.
I'd like to know vind ik toch wel de beste denk ik, maar het is ook niet echt goed te zeggen wat nou het beste nummer is, het niveau blijft het hele album zo goed als constant.