Endemic - Terminal Illness (2009)

Label: Money Maker

1. Intro (1:27)
  2. Robin Hood Theory (2:58)

met Timbo King en Planet Asia

3. Can't Stand to Wake Up (Motown Grown) (4:00)

met Wisemen

4. Comin' to Kill (4:08)

met Sean Price, Ruste Juxx en Sav Killz

5. Political Criminals (3:42)

met Leathafase, Melanin 9 en Cyrus Malachi

6. Hypocrites (3:43)

met Masikah en Melanin 9

7. Walk in the Shadows [Interlude] (1:09)
  8. One Day (3:02)

14. Three Kings (3:41)

met Hell Razah, Melanin 9 en Kevlaar 7

15. Outro (1:15)
Rene1979
Wel aardige gasten moet hem nog even goed beluisteren.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ben er ook nog niet helemaal aan toegekomen, maar alvast bedankt voor de tip Rene .

Edit. die productie op Comin' to Kill , de raps zijn niet super maar toch wel vermakelijk. Dit wordt denk ik een album voor in de auto.

avatar van Rhythm & Poetry
Uiteindelijk zijn het voornamelijk de producties geworden die mij tevrede stellen. Het zijn voornamelijk knallers en die doen het zo nu en dan erg goed (niet elk nummer wordt geweldig geproduceerd, maar de meeste tracks weten wel wat met mij te doen). De mc's daarentegen vind ik vaak toch net wat minder, op sommige gevestigde namen na (Hell Razah, Killah Priest & Sean Price). De rappers uit de UK doen me heel wat minder (net als de vrouwelijke rappers), jammer want met meer van de juiste MC's had er nog veel meer in gezeten.

Rene1979
Mee eens...Erg tegengevallen dit... Wat `R&P zegt de bekenden namen doen het goed...Maar nou vind ik UK rappers vaak ook niet om aan te horen

Relax
Hoesje lijkt van een mixtape, heb 'm als aanrader van MJ.

Rene1979
tis geen mixtape maar ook niet echt een supercd

Relax
Hmm vind het wel erg lekker klinken, maar de beats zijn erg erg erg simpel kwa sample gebruik.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit zijn sowieso producties waar ik van hou (vocal-sample, strijkertje erbij) en ik vind het daarom ook wel een leuke en gied in het gehoor liggende plaat. Helaas klinkt het wat als los zand en zijn niet alle rappers/rapsters even goed. Had dus denk ik wat meer ingezeten, maar toch 3,5* van mijn kant.

''Goed'' dus.

Is de naam van het label niet ook een teken aan de wand?

Ik heb dit nu een keer gehoord: het is niet goed en het is niet slecht. De beats zijn volgens mij wel steeds ongeveer van hetzelfde niveau, maar de rappers zijn helaas wat minder constant. Beats zijn echter niet dope genoeg om hier toffe cd van te maken, daarvoor zijn ze teveel van hetzelfde.

avatar van MJ_DA_MAN
Volgens mij zijn een best groot aantal verses hergebruikt op dit album. Sowieso die van Sean P op Comin' to Kill en die van Bronze Nazareth op Can't Stand to Wake Up (Motown Grown).