Rob Zombie - Hellbilly Deluxe (1998)

3,78

Label: Geffen

1. Call of the Zombie (0:31)
  2. Superbeast (3:40)
  3. Dragula (3:43)
  4. Living Dead Girl (3:21)
  5. Perversion 99 (1:43)
  6. Demonoid Phenomenon (4:12)
  7. Spookshow Baby (3:38)
  8. How to Make a Monster (1:39)
  9. Meet the Creeper (3:13)
  10. The Ballad of Resurrection Joe and Rosa Whore (3:56)
  11. What Lurks on Channel X? (2:29)
  12. Return of the Phantom Stranger (4:31)
  13. The Beginning of the End (1:52)
17 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van ravenstein
geplaatst: 26 mei 2005, 16:32 uur [permalink]
Héél goeie CD.
Stevige gitaren, ruige strot van de heer Zombie, lekkere ritmes, coole samples, mooi artwork,...
Meer moet dat niet zijn!

avatar van Eddie
geplaatst: 26 mei 2005, 22:06 uur [permalink]
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Dit is zo'n plaat waar weken lang helamaal weg van ben geweest, je kent dat wel niets anders luisteren, waar je ook gaat in de discman mee naar school stiekem in de les in de bus trein. Ik was helemaal weg van deze plaat. 4.5*

geplaatst: 5 augustus 2006, 10:01 uur [permalink]
Inderdaad een heerlijke cd met hele coole nummer's.

avatar van Dielie

Heerlijke cd!
Dragula verveelt nooit!

avatar van Chainsaw
geplaatst: 27 maart 2008, 15:18 uur [permalink]
Heerlijk stevige plaat van Zombie. De bekende hits Living Dead Girl en Dragula zijn voortreffelijk en weten inderdaad nergens te vervelen, maar ook de rest mag er zeker zijn. Meet the Creeper en Spookshow Baby zijn bijvoorbeeld ook heerlijke tracks.

4 sterren.

Joy
geplaatst: 27 maart 2008, 18:15 uur [permalink]
aangezien ik white zombie wel kon waarderen 10 jaar trug ga ik deze ook eens proberen

geplaatst: 7 november 2008, 07:18 uur [permalink]
Hele goede CD het nummer Dragula is echt geweldig.

avatar van Sir Spamalot

Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 november 2008, 18:27 uur [permalink]
Beukende gitaren en een album waar je niet kunt bij stilzitten: Dragula is geweldig.
Kort en bondig, want meer is niet nodig om dit te beschrijven.

avatar van The_CrY
geplaatst: 15 augustus 2010, 11:08 uur [permalink]
Zeer lekker album voor ieder die Industrial rock even wil proberen. Mijn favorieten: Superbeast, Dragula en Living Dead Girl. De rest mag er ook wezen!

avatar van Eddie
geplaatst: 27 oktober 2010, 14:05 uur [permalink]
Echt zo'n plaat die 12 jaar na dato nog steeds moeiteloos opzet en er nog net zo van geniet als twaalf jaar geleden. Dat is met lang niet alle platen uit die tijd het geval maar deze vind ik over 50 jaar waarschijnlijk nog geweldig (dan ben ik trouwens 81 )

avatar van The_CrY
geplaatst: 15 februari 2011, 21:28 uur [permalink]
De eerste vier volwaardige nummers zijn echt te gek, maar daarna zwakt het echt enorm af en wordt het formule werk en herhaling tot het eind der tijden. De vele tussenstukjes voegen ook erg weinig toe, behalve de nodige ergernis van mijn kant. Het niveau van die eerste paar steengoede nummers heeft Rob Zombie ook nooit meer gehaald in zijn solo carrière. Toch, dankzij die industriële meesterwerkjes, 3,5 sterretjes.

avatar van Gunmaritallica
geplaatst: 8 juni 2011, 15:10 uur [permalink]
Een supergoede CD. De stem van Rob past perfect bij dit soort muziek. De riffs zijn supervet en zorgen ervoor dat nummers als Superbeast, Dragula, Living Dead Girl, Meet The Creeper erg goed uit de verf komen. De tussenstukjes zijn apart op een ipod niet echt handig om te beluisteren maar op de cd passen ze goed bij het geheel. Het boekje is ook prachtig met mooi artwork! 4*

geplaatst: 14 juni 2011, 21:05 uur [permalink]
Eddie schreef:

Ik had hetzelfde, maar dan niet met een discman. Hehe.. Ik heb hem eind vorig jaar pas ontdekt, maar dit album heb ik werkelijk kapotgedraaid.

heerlijk sinister horrorsfeertje, goede beat, goede samples, goede sfeer.

PriestMaiden
geplaatst: 29 december 2011, 12:02 uur [permalink]
Ik had de gewone versie maar onlangs zo'n special edition aangeschaft met een bonus DVD met bij alle tracks een videoclip: zeg maar een film van dit album. Rob Zombie is een ware (horror)artiest, de Alice Cooper van tegenwoordig.

avatar van rocknrolla

geplaatst: 21 januari 2012, 18:13 uur [permalink]

Edwynn
geplaatst: 19 december 2013, 09:58 uur [permalink]
Hellbilly Deluxe is gewoon een vervolg op White Zombies Astro-Creep 2000. Het laat horen dat Rob Zombie ook zonder de band prima in staat is diens wat maffe ideeën om te zetten in het herkenbare Zombiegeluid. Wel moet gezegd worden dat de ronkerige plooien van White Zombie gladgestreken zijn. Het levert weliswaar een vet, maar ook gladder geluid op. Tel daarbij op dat de songs nóg catchier, nóg vlotter, nóg dansbaarder en nóg cooler zijn en je hebt een album dat een breed publiek kan aanspreken. Een kolkende poel van metal, alternatieve rock, industrial en een scheut disco is wat je voor je kiezen krijgt. De volstrekt wereldvreemde teksten en de samples uit oude horrorfilms maken het feestje compleet.