Bang Bang - Fuck Suicide, I'm Staying!! (2009)

Label: Dog’s Bollocks

20. What?
  21. Impersonation of Kane

met Fieze Fur

tuktak
Goeie nieuwe plaat van bang bang, lekker rauwe electro hiphop. Dit keer niet samen met kubus overigens, ookal klinkt dat wel zo.
Tegelijk met deze plaat is er overigens wel een instumental plaat van kubus uitgekomen, ook erg fijn.

avatar van MAS
MAS
De producer die het meerendeel van het album produceert (Roqquert) heeft zich ook laten inspireren door Kubus. Met dit album laat BangBang zeker zien dat hij zonder Kubus ook een goede plaat kan maken.

Ik vind dit doper dan Pie & Mash; het lijkt alsof er meer variatie en pit in zit. Toen ik dat dubbelalbum luisterde raakte ik door bijna geen een nummer onder de indruk, maar hier heb ik al een paar dope dingen gehoord.
Bang Bang zal niet snel een echte favoriet van mij worden, maar ik ben zijn muziek wel beter gaan waarderen.

avatar van Rhythm & Poetry
0,5
Dat Bang Bang niet kan rappen is bekend en neem ik hem niet kwalijk. Dat hij daarom spoken word beoefend vind ik logisch. Maar als je spoken word in je muziek toepast en je hebt niks nuttigs te melden dan ben je voor mij echt waardeloos.

Ow ja, Bang Bang is agressief, Bang Bang herhaalt zijn zinnen en zet ze met krachttermen wat kracht bij (vandaar krachttermen). Dit werkt echter totaal niet voor mij, ik vraag me dan ook af waarom ik dit album heb afgeluisterd.

Productioneel is het wel wat beter, het doet wat aan Kubus denken maar dat is het niet. Het is niet beter dan de producties van Kubus (ook niet echt een compliment) maar het kan er zeker mee door.

Laatste positieve noot: Fieze Fur kan Dinand van Kane erg goed imiteren, zijn meest hilarische moment als je het mij vraagt (heeft de beste man het licht gezien?)

Al met al kan ik concluderen dat ik Fuck Suicide, I'm Staying!! een waardeloos album vind dat ik dan ook maar snel van mijn computer ga gooien. Zelfmoord hoeft Bang Bang van mij zeker niet te plegen, maar blijf alstublieft niet in de scene.

Hoezo heeft Bang Bang niets nuttigs te melden? Misschien is zijn aanpak niet erg subtiel, maar hij kaart wel allerlei ongelijkheden in de wereld aan.

Natuurlijk is dat niet origineel of iets dergelijks, het is ook niet meteen dope als je zoiets doet, maar het is niet 'niets nuttigs te melden hebben'.

Met het aantal krachttermen valt het toch ook wel mee?

Die Fur aan het eind vond ik juist hét irritantste stukje van het hele album!

avatar van Rhythm & Poetry
0,5
Ik moet het misschien ook anders stellen: hij heeft wel iets te zeggen; maar de manier waarop bevalt mij totaal niet. Mij valt het ook op dat hij vaak in herhaling valt. Maar goed als eenmaal een artiest mij niet aanstaat dan kan ik er weinig positiefs meer in ontdekken.

Je vind het te agressief hoe hij het brengt ofzo?
Ik moet ook wel zeggen dat ik die preek waar hij vertelt over douchewater en watergebrek in Bangladesh wel erg op het gevoel vind spelen. Maar ja, hij heeft er wel weer gelijk mee: het is krom.

Dat herhaling weet ik niet zo goed, daarvoor ken ik zijn andere werk te slecht. Had nu in ieder geval niet het idee dat ik naar iets luisterde wat ik al eerder had gehoord: vond de beats in ieder geval al anders overkomen dan die van Pie & Mash.

Wel jammer voor je toch, dat je een artiest die je niet aanstaat niet meer positief kunt zien...

tuktak
idd, de laatste track slaat echt nergens op, past ook niet op het album.

avatar van thomzi50
Past inderdaad totaal niet.

Ben er nog steeds erg over te spreken. Zie hier de Hiphopleeft-recensie.