Shrek (2001)

Label: Dreamworks

1. Self - Stay Home (3:27)
  2. Smash Mouth - I'm a Believer (3:12)
  3. Leslie Carter - Like Wow! (3:33)
  4. Dana Glover - It Is You (I Have Loved) (3:57)
  5. Baha Men - Best Years of Our Lives (2:57)
  6. Halfcocked - Bad Reputation (2:21)
  7. Eels - My Beloved Monster (2:11)
  8. Jason Wade - You Belong to Me (2:41)
  9. Smash Mouth - All Star (3:21)
  10. Rufus Wainwright - Hallelujah (4:09)
  11. The Proclaimers - I'm on My Way (3:44)
  12. Eddie Murphy - I'm a Believer [Reprise] (1:13)
  13. Harry Gregson-Williams & John Powell - True Love's First Kiss (3:09)
Bij Harry Gregson-Williams & John Powell - Shrek (2001):

Dit is volgens mij een andere soundtrack dan die ik heb thuisliggen (is dit wel een soundtrack?). De soundtrack die ik thuis heb liggen kreeg ik destijds bij de dvd...

neo
Dan zal jij wel de various artist cd hebben.

Ik zie nu net dat de soundtrack van Shrek (hallelujah) is gejat van Jeff Buckley en gezongen door ene Rufus Wainwright. Afblijven van zoiets moois

neo
Maar wat heeft dat met deze score uitgaven te maken?

Ik dacht de officiele soundtrack er ook wel op zou staan, niet dus

neo
Tja officieel zijn er zoals zo vaak twee van

Heerlijke meezingnummers, afgewisseld met de iets deprimerende nummers (o.a. My Beloved Monster van Eels) en natuurlijk als hoogtepunt de I'm a Believer van Eddie Murphy. Erg geestig is die.

Heb zowel Shrek 1 als 2 dit weekend weer eens gezien. De humor valt in deze films al op, maar zeker ook de muziek. Geweldig om een aantal van je favoriete sterren eens terug te horen in zo'n kaskraker.

Ik heb 'Hallelujah' van Jeff Buckley ook in de film gehoord, wat ik juist het beste van de film vond. Spijtig dat die er niet in staat...

avatar van Jordy
het nummer is van Rufus Wainwright. In Shrek in ieder geval.

En het origineel is ook niet van Jeff Buckley

Jordy schreef:
het nummer is van Rufus Wainwright. In Shrek in ieder geval.

Ah ja, nu je het zegt.
aERodynamIC schreef:
En het origineel is ook niet van Jeff Buckley

Nee, maar Leonard Cohen heeft het nummer niet echt groot gemaakt in tegenstelling tot Buckley.

gotti schreef:

Mee eens, zowel heerlijke puberrock (Zoals bv. Bad Reputation) als toffe ballads (Hallelujah bv; dat jammergenoeg niet in de buurt komt van Jeff Buckley's versie...) Bijna geen enkel nummer valt te verwaarlozen, dit is gewoon 40min. glimlachen...

Beste Jordy: De vertolking van Hallelujah in de film Shrek is niet van Rufus Wainwright, maar van John Cale. Wat de verkrachtte versie van Wainwright dan op de soundtrack doet? Geen idee. Gelukkig is de rest van de soundtrack wel leuk.

Petero schreef:

Is wel redelijk bekend, maar toch even een correctie:
zowel Rufus Wainwright als Jeff Buckley hebben dit nummer gecoverd. Het origineel is van Leonard Cohen

Xfofaxx schreef:

Ah ja, nu je het zegt.

Nee das een lekkere reden, Leonard Cohen heeft het gemaakt. Leonard is gewoon vreselijk goed geweest. Jeff Buckley z'n versie is misschien wel beter maar ik vind het wel fout om te zeggen dat hij er meer recht op heeft dan Leonard Cohen... :S

music_kaza
Heerlijke soundtrack met van alles wat, dat zich ook perfect aansluit bij de film.

avatar van god
god
hoort pina colada er niet bij te staan? Dat nummer en Hallelujah en I'm a Believer zijn top, in de film.

music_kaza
Zoals ik al zei, heerlijke soundtrack. Jammer dat deze cd en de andere nie gewoon samen zijn gedaan.
Ik vat de opmerkingen over Hallelujah niet. Nee die gozer heeft het niet zelf bedacht, maar het is wel een prachtig lied en goed gecovered.

De rest van de liedjes zijn stuk voor stuk ook heel leuk, en goed in de film gedaan.
Het enige lied dat ze, vind ik tenminste, eruit hadden moeten laten is Stay Home van Self. Het is geen verkeerd lied maar het gaf wel een andere sfeer bij de aftiteling. Nadat je I'm A Believer hoorde.

In overall een 4*.

music_kaza schreef:

Mwah, de John Cale versie (die dus in de film te horen is) is mooi, de Rufus versie zou ik willen scharen bij de versie van die winnares van dat Idols aftreksel. Krijg er rillingen van.

Maar niets boven Cohen.

avatar van musicfriek
Ik krijg er ook de rillingen van, maar dan wel de goede In mijn optiek de meest intense versie van Hallelujah. En misschien wel mijn favoriete Rufus-nummer

Erg leuke cd. Heb hem niet in mijn bezit maar zijn gewoon leuke vrolijke en mooie tracks. Met name Hallelujah van Rufus Wrainwright. Wat een prachtig nummer is dat. Wellicht vind ik die versie nog beter dan Cohen of Buckley. Daar ebn ik nog niet helemala uit. Het blijft een prachtig nummer.

En natuurlijk de vrolijke nummers van Smash Mouth, die de welbekende sfeer in shrek nog leuker maken

beaster1256
alhoewel ' hallelujah ' oorsponkellijk geschreven is door cohen vind ik de volgende versies het mooiste :

ik kan geen onderscheid maken door de 4 prachtversie's van zowel cohen , cale , buckley als rufus maar dat schandaalgemekker tussen natalia en die andere zeveraar op wie ik nu niet kan komen ( rios ) hebben voor mij de waarde van het nummer volledig naar beneden getrokken , men zou het moeten vervbieden , of hen 100.000 euro boete doen betalen , een echte schande

Helemaal mee eens. Zo'n nummer laat je naar mijn mening toch niet verpauperen door een vrouwelijke artieste van popstars? sensatie tv....zucht