Depeche Mode - Love in Itself · 2 and Live Tracks (1983)

Pop / Electronic
Label: Mute

1. Love in Itself · 2 [Original 7'' Mix] (4:19)
  2. Love in Itself [Original 12'' Mix] * (7:18)
  3. Just Can't Get Enough [Live] (5:35)
  4. A Photograph of You [Live] (3:23)
  5. Shout [Live] (4:39)
  6. Photographic [Live] (3:58)
avatar van vigil
Erg goede EP. Op vinyl uitgebracht met een beetje raar aanvoelende hoes. Volgens mij heb ik hem ooit ook wel eens op cd gezien. Uiteraard heb je ook wel gewoon de cd-single van Love In Itself maar die heeft niet dezelfde tracklist. De 12 inch mix is een fantastische versie!

avatar van kareltjemusic
Leuke EP's
Vooral de live versie van "Just can't get eonugh"
Of alles helemaal live was maar de vraag.
De 1e jaren liep er een tape recorder mee op de achtergrond.
Op die tape stond de drum track, omdat ze zonder echte drummer speelde.
Er gaan geruchten dat op de tape ook alle synths stonden, zodat ze in de praktijk dus totaal geen instrumenten speelden.
Maar ze waren wel goed in die tijd. En inderdaad mijn versie ook totaal helemaal grijs gedraaid.

Er had best een hele lp/cd mogen komen van hun live optreden in Hammersmith Odeon op 25 oktober, 1982

avatar van reptile71
kareltjemusic schreef:
Of alles helemaal live was maar de vraag.
De 1e jaren liep er een tape recorder mee op de achtergrond.
Op die tape stond de drum track, omdat ze zonder echte drummer speelde.

Ja dat gebeurt vaker als er geen echte drums in je muziek zit. De beats komen uit de synth toch?

Love in Itself vind ik niet veel aan, dus de A kant van de EP vind ik weinig interessant. De B kant daarentegen spettert van het vinyl af. Uiteraard de fantastische live versie van Just Can't Get Enough, maar ook de andere nummers zijn live stuk voor stuk veel beter dan de studio versies. Volume omhoog en dansen maar, zalig! Een must-have voor elke Depeche Mode liefhebber. Hier zijn ze op hun best! Wat mij betreft ook de beste van de 3 EP's met live tracks uit 1983.

Volgens mij werd deze dan ook vooral gekocht vanwege de live versie van Just Can't Get Enough, want die versie kent iedereen.

avatar van reptile71
Die versie is toch ook op single uitgekomen? Tenminste, dat zou je denken, maar kan zo'n single op discogs niet vinden...

Volgens mij is alleen deze EP uitgebracht, en werd die toen veel gedraaid.
Beetje hetzelfde verhaal als Lay All Your Love On Me van ABBA.
Die werd alleen als 12" uitgebracht, ook hier jaren naar op zoek gegaan naar de single.

avatar van Momo
Alleen al vanwege de über bekende live versie van "Just can't get enough" (in '85 een vette hit) de moeite waard, nog steeds het ultieme 80's feestnummer waarmee je bij iedere 80's of Wave party alle voetjes van de grond krijgt.

Net als bij de andere Mini Albums "Everything counts and live tracks" en "Get the balance right and live tracks" vond ik de live tracks op de b-kant vele malen interresanter dan de a-kanten. Als ik me niet vergis waren dat allemaal live opnamen van hetzelfde Hammersmith Odeon concert , toch? Als je de minialbums in een bepaalde volgorde draaide kon je precies horen waar ze het concert in 3 stukken gedeeld hadden en ging het concert op het volgende album vrolijk verder. Wat zou het fijn zijn als ze dat concert eens in zijn geheel op CD zouden zetten!

avatar van lennon
Laatst gekocht op vinyl voor wel een hele euro.. wat een fijn koopje. Uiteraard voor de live tracks die ik veel leuker vind dan de studio versies.

avatar van Dibbel
Dat is een dolle koop.
Het draaide bij deze mini-LP inderdaad vooral om de live-versie van Just Can't Get Enough.
Dat werd toen veel gedraaid in de disco's waarna de radio het ook oppikte en het een grote hit werd.
Deze 12" ging mee in het succes en heeft zelfs in 1985 de LP Top-50 nog gehaald.
Ik heb hem destijds nieuw gekocht voor wel 6 gulden 95.
Toch ook maar weer eens naar onderen halen...

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Shout vind ik hierop het topnummer.

avatar van Tony
Nu ik 'm zo voorbij zie komen in de updaten herken ik 'm ook! Had deze 100% zeker, maar kan 'm niet meer vinden. Zal 'm wel uitgeleend hebben lang geleden en nooit meer terug gehad. Aangeschaft voor Just Can't Get Enough.

"You have to sing along, this is a 12 inch, don't stop yet..." aldus een ietwat zuur klinkende Dave...